Talentul nu ţine cont de dizabilităţi

0
416

Copiii cu deficienţe de auz merită tot ce este mai bun pe lume, mai ales când sunt şi talentaţi şi frumoşi. Pornind de la aceste considerente, dar nu numai, au şanse sporite de reuşită în viaţă. Pe lângă alte şanse oferite, de care au ştiut să beneficieze, mai au una, acum, oferită de n parteneriat româno-scoţian. Practic, 15 elevi ai Liceului Tehnologic Special „Beethoven” vor fi cuprinşi într-un program internaţional şi vor putea să se integreze pe piaţa muncii, ţinând cont de abilităţile lor artistice. Chiar de ieri au început selecţiile în acest sens, la „Beethoven”.

Aşa cum am prezentat, s-au pus bazele unei colaborări între Organizaţia Teatrul „Solar Bear” Glasgow (Scoţia), Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova şi Asociaţia „Window” România, beneficiari fiind absolvenţi sau cursanţi ai Liceului „Beethoven”. Totul face parte din Parteneriatul strategic pentru tineri , cu titlul „Career Development of Deat Young People in Drama”. Prea multe amănunte nu mai trebuie spuse, cu atât mai mult cu cât, ieri, în cotidianul nostru, am prezentat obiectivele şi acţiunile întreprinse de către aplicanţi, specificând că vor fi stabilite toate datele de punere în practică a proiectului, luni, 16 martie.

Talente nenumărate

Sala de dansuri a Liceului „Beethoven” era, ieri, imediat după prânz, plină de antren. În faţa unui juriu ad-hoc, copiii, cu preponderenţă din Trupa „No limit”, cea care a fermecat publicul la „Românii au talent”, beneficiind şi de „rezerve” la fel de valoroase, încercau să-şi câştige prezenţa în echipa stabilită pentru urmarea cursurilor. „Avem atâţia copii minunaţi încât nici nu ştim din care să alegem. Ştiţi foarte bine că ne-am şi rebranduit, prin „No limit Junior”. Va fi foarte greu să fie făcută o selecţie. Dacă vă uitaţi, pe lângă talentele teatrale, aceşti tineri cu dizabiităţi de auz au şi îndemânare în meşteşuguri. Oricum, pentru noi, acest proiect este foarte bun. Prin el, putem face  cunoscute calităţile copiilor, fără să le mai fie frică de ceea ce spune lumea despre ei”, a spus prof. Filomela Salahoru, cadru didactic al Liceului Tehnologic Special „Beethoven”.

„Aceşti tineri depăşesc limitele normalităţii”

La faţa locului au fost prezenţi, pe lângă reprezentanţii gazdelor, şi doi dintre cei care aplică pentru demararea proiectului. Unul dintre ei, Jerry Ramage, director artistic al „Solar Bear”, a fost mulţumit de cele văzute în România şi, cu precădere, în Craiova: „Eu am răspundere pentru cei 15 copii din Craiova, care vor merge la Glasgow, şi mă bucur că sunt aici. Aceşti tineri, prin ceea ce fac, depăşesc limitele normalităţii. Sunt de admirat pentru perseverenţa lor şi cred că vor reuşi în demersurile artistice, putând să aibă şi o carieră în domeniu. Pot să spun că sunt incredibili în tot ceea ce fac”. Întrebat dacă sunt capabili să devină şi actori profesionişti, Jerry Ramage a completat: „Nu numai că pot ajunge acolo, dar sunt convins că unii vor atinge această performanţă. Avem o Facultate pentru această categorie, avem cursanţi pentru astfel de artă, aşa că le acordăm tot sprijinul”.

Cursuri şi pentru uzul altora

Cel de-al doilea reprezentant al aplicanţilor a fost  Ionuţ Smarandache, coordonatorul proiectului, din partea „Window” România. „Din acest proiect o să rezulte două cursuri, pe care le pot folosi şi alte ONG-uri. Vom avea o platformă on-line, unde se pot găsi modalităţile de accesare de către cei cu deficienţe de auz. Schimburile de experienţă între copiii craioveni şi cei scoţieni vor fi permanente. Principala noastră preocupare este ca aceştia să se poată integra fără niciun fel de problemă în societate ”, a declarat Ionuţ Smarandache.

Etapele sunt stabilite

Deja au fost definitivate etapele proiectului. Astfel, în octombrie 2015, cei 15 tineri craioveni vor merge la Glasgow, iar, în aprilie 2016, adolescenţii scoţieni vor sosi în Craiova. În octombrie 2016, întregul grup-ţintă, de 30 de tineri, se va întruni în Capitala Scoţiei, urmând să dea un fel de examen de „licenţă”, în urma căruia li se vor recunoaşte competenţele. În tot acest timp, tinerii vor juca în piese de teatru şi pantomimă, vor urma cursuri de alfabetizare digitală, se vor învăţa cu limbajul specific, toate după formule inovatoare.