Elevii de la Liceul Tehnologic Auto Craiova vor primi meditaţii de la studenţi

0
891

Ieri, la Liceul Tehnologic Auto Craiova a fost demarat proiectul de meditaţii pentru Bacalaureat, desfăşurat de instituţia de învăţământ preuniversitar, în parteneriat cu Universitatea din Craiova şi agenţii economici care şi-au oferit sprijinul pentru a ajuta dezvoltarea, în general, a învăţământului tehnologic şi profesional, şi, în special, a Liceului Tehnologic Auto. Scopul este clar: creşterea procentului de promovabilitate a elevilor, 50 dintre aceştia participând la programe de pregătire, împreună cu 21 de studenţi ai Universităţii din Craiova.

Liceul Tehnologic Auto a fost parte integrantă din Proiectul „Adoptă un liceu!”, prin care s-au perfecţionat şi elevi şi cadre didactice, pe accesare de fonduri europene. În acest an, în cadrul aceluiaşi program, s-a extins aria şi aşa a fost posibil un parteneriat între unitatea în cauză, Universitatea din Craiova şi agenţii economici care s-au implicat în procesul educaţional al tinerilor. Este vorba despre o perioadă de meditaţii, la care 50 de elevi, atent selectaţi, vor beneficia de voluntariatul a 21 de studenţi ai instituţiei de învăţământ superior craiovene. „Ne-am adresat tuturor elevilor din anul terminal, dar am extins şi la clasa a XI-a acest program. Tinerilor li s-au înmânat chestionare pe care trebuia să le completeze, pe baza răspunsurilor fiind organizată selecţia. Sunt 50 de adolescenţi care au fost aleşi şi care, în perioada următoare, până la Bacalaureat, vor beneficia de suportul studenţilor, în cea mai mare parte fete. Va fi vorba de grupe de câte cinci copii la un student, va urma trierea pe specializări şi, apoi, în funcţie şi de programul „profesorilor”, cred că le pot spune aşa studenţilor, vor urma cursurile. Demn de reţinut este şi că cei mai merituoşi vor beneficia de bonusuri: excursie, vouchere şi tichete de masă, cele din urmă venind de la agenţii economici parteneri, cu ajutorul cărora pot fi rezolvate şi alte probleme. Scopul nostru este de a creşte procentul de promovabilitate la Bacalaureat, ştiindu-se că, din păcate, acesta este mai mic la liceele cu astfel de profil”, a declarat prof. Viorica Cârstea, director adjunct al Liceului Tehnologic Auto.

Elevii vor, studenţii sunt de acord …

Cel puţin la prima vedere, entuziasmul este mare în rândul elevilor, foarte mulţi dintre ei participând la seminarul de ieri. Câţiva au fost de acord să ne împărtăşească din păreri, dar s-a observat, până la un punct , scuzabilă reticenţa în ceea ce priveşte capacitatea de predare a studenţilor. „Sunt în clasa a XI-a şi îmi doresc o carieră. Vreau să particip la aceste meditaţii, fiind convins că voi învăţa ceva în plus. Sigur, nu pot şti cum va preda studenta cu care voi lucra, nu ştiu metodele, dar sper să fie bine. Practic, acest Bacalaureat este un fel de punte a suspinelor” –  Cătălin Mario Popescu. „Sunt tot în clasa a XI-a şi mă pregătesc de acum. Chiar vreau să învăţ şi să-mi construiesc o carieră. Nu ştiu dacă va fi altceva cu studenţii, dar am încredere. Eu m-am înscris şi la limba română, şi la matematică şi, mai ales, la biologie, deoarece acolo simt că este mai greu” –  Alexandru Cătălin Uţă, implicat în mai multe proiecte şcolare, fiind şi semnatar în revista şcolii. Aflat la câteva luni de examen,  Sorin Pachia este ceva mai tranşant: „Vreau să am propria mea carieră şi viaţă, să nu mai depind de nimeni şi să promovez examenul. Nu pot spune de acum despre ceea ce vom învăţa de la studenţi, dar sunt convins că voi avea de câştigat”.  Una dintre „profesoare” –  Oana Barbu – studentă a Facultăţii de Litere (specializarea limba română-limba engleză), a precizat: „Este bine şi pentru noi, deoarece aşa căpătăm  în ceea ce ţine de predarea la clasă. Ştiu că, fiind foarte multe fete, vom fi priviţi cu o oarecare imagine de către băieţi, ei fiind majoritari în acest liceu. Le acărdăm tot sprijinul nostru, dar le cerem seriozitate şi, mai ales, să nu facă glume nesărate. Suntem de vârste apropiate şi asta poate duce la o colaborare strânsă.”