Continuăm provocarea de a-i întreba şi pe profesori despre dezbaterile din spaţiul public care par că au de fiecare dată aceeaşi încununare: tăieri (de ore, de materii etc.). De data aceasta, a avut amabilitatea de ne răspundă Daniela Micu, profesoară de matematică la Școala Generală „Ada Umbră” (Ianca, Olt).
Andrada Odină: Ce părere aveți despre modificările propuse de doamna ministru pentru viitorul an școlar?
Daniela Micu: Doamna ministru nu are o viziune clară asupra adevăratelor probleme din învățământul românesc. Nu planul cadru ar trebui schimbat. Deja avem programele mult prea încărcate, iar prin eliminarea unor ore va deveni sufocant. Nu sunt manuale la început de an și nici nu ni se spune cum va începe anul școlar.
A.O.: Faptul că se vrea eliminarea, din programă, a unor ore de limba modernă 2, Fizică, Chimie, Biologie poate fi considerat un lucru benefic?
D.M.: Nu poți rezolva o problemă prin eliminarea unor discipline, fiecare disciplină are importanța ei. Sunt elevi pasionați de desen, fizică. Cum vor putea să urmeze o carieră în domeniul mecanic dacă nu știu fizică? Cum vor putea spune că vor să devină biologi dacă nici măcar nu au idee ce prevede acest domeniu?
A.O.: Ce nu merge în sistemul de învățământ, în opinia dumnevoastră?
D.M.: Implicarea clasei politice și schimbarea din ultimii ani fără a avea o continuitate în elaborarea măsurilor. Acum trei ani s-au schimbat manualele după o nouă programă, pe care acum o vor schimba iar. Elevii care vor începe acum clasa a VIII-a au mers pe noua programă. Fiecare început de an, pentru ei, a venit cu ceva nou, dar și fără manuale.
Nu peste tot e la fel
A.O.: Care sunt problemele pe care le întâmpinați pe materia dumneavoastră?
D.M.: Matematica este o disciplină cu multe probleme, dar și cu exerciții. Fiind o disciplină de examen consider că trebuie o solicitare mai mare a elevilor. În plus, față de disciplinele la care nu se susține examen, suntem verificați în permanență prin prisma simulărilor județene, naționale și prin notele elevilor la examenele naționale.
A.O.: De unde a pornit toată această nemulțumire a elevilor, această presiune a meditațiilor?
D.M.: Lucrez într-o școală în care nu cred că s-a pus vreodată presiune pe meditații.
A.O.: Cu ce problemă vă confruntați dumneavoastră la clasă?
D.M.: De multe ori lucrăm cu elevi care au situații dificile în familie. Sunt dezinteresați!
A.O.: Care sunt problemele elevilor dumneavoastră?
D.M.: Mulți elevi au părinții plecați din țară și locuiesc cu bunicii. Au nevoie de afecțiune, de înțelegere.
A.O.:Cum este relația elevilor dumneavoastră cu părinții lor?
D.M.: Comunic mereu cu părinții, dar sunt şi părinți care nu înțeleg importanța școlii. Unii nu sunt atenți la adevăratele probleme ale adolescenței și nu se implica în viața lor așa cum trebuie.
ANDRADA ODINĂ, studentă la Jurnalism, Universitatea din Craiova