Garda de Mediu Dolj a amendat mai multe primării din judeţ, în acest an, pentru gestionarea necorespunzătoare a problemei deşeurilor.
„S-a urmărit a fi respectate prevederile HG nr. 942/2017 de aprobare a Planului Național de Gestionare a Deșeurilor (PNGD), OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, Ordinului nr. 846/2019 privind desfășurarea de controale pentru identificarea depozitărilor ilegale de deșeuri la nivel național, OuG nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, Legii nr. 24/2007 republicată privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor Legii nr. 54 din 19 martie 2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic si O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice – modificări, conform dispozițiilor controlului tematic transmis”, precizează, într-un comunicat de presă, Garda de Mediu Dolj. Verificările au vizat: implementarea sistemelor de colectare separată de către ADI/UAT-uri, respectiv existența punctelor de colectare și dotarea corespunzătoare a acestora; asigurarea și respectarea programelor (graficelor) de colectare separată, cel puțin pentru deșeurile din hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale; atingerea nivelului de pregătire pentru reutilizare și reciclare; utilizarea sistemelor de colectare separată a deșeurilor de către generatori (inclusiv populație); transportul separat (fără a fi amestecate) al deșeurilor colectate separat de la generatori; îndeplinirea țintei de reducere a cantității de deșeuri municipale depozitate de către UAT-uri, pentru anul 2023; modalitatea de gestionare a deşeurilor periculoase generate în gospodării; trasabilitatea deșeurilor municipale de la generator la valorificare/ eliminare; amplasamentele cu abandonări de deșeuri identificate în urma controalelor efectuate în anul 2023, dar și alte amplasamente noi, care au fost semnalate prin sesizări, prin apariții mass-media; depunerea la termen a declarațiilor privind Fondul pentru mediu. Anul acesta, până la jumătatea lunii decembrie, s-au verificat toate UAT-urile (Unităţi Administrativ Teritoriale), dar și Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a Deşeurilor ECODOLJ și Consiliul Județean Dolj, pentru a se vedea dacă au respectat obligațiile ce le-au revenit în urma controlului de anul trecut. Din cauza neregulilor găsite, s-au aplicat 21 de sancțiuni, dintre care 13 amenzi, în cuantum de 270.000 de lei și opt avertismente.