Elevii de la Școala Gimnazială “Gheorghe Țițeica” din Craiova, dezvoltare de competențe digitale europene

0
18

Elevi din Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” Craiova dezvoltă și aplică noi competențe digitale în medii educaționale diferite, într-un program european. În cadrul Acreditării Erasmus+ ACȚIUNEA CHEIE 1-EDUCAȚIE ȘCOLARĂ nr. 2023-1-RO01-KA120-SCH-000192468, în proiectul nr. 2025-1-RO01-KA121-SCH-000313304, șase elevi din clasele VI-VIII , însoțiți de  prof.Cojocaru Olga Georgiana, au participat, în perioada 03-07.11.2025, la activitățile din cadrul mobilității Ersmus+, susținute în unitatea de învățământ învățământ Dumlupinar Secondary School, Derince/Kokaeli,Turcia.
Pe perioada desfășurării activităților, elevii din Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” Craiova au experimentat și au însușit competențe TIC despre aplicarea tehnologiei în diferite medii educaționale,cunoștințe despre aplicații digitale – tablete și smartphone-uri, platforme digitale,bloguri, site-uri web și webquest-uri, metodologia digitală, respectiv au interacționat cu colegii lor turciîn ceea ce privește cultura și interculturalitatea celor două țări. Elevii  au participat, în cadrul atelierelor de lucru , la activități care au vizat înțelegerea prezentărilor, luarea de notițe, conștientizare culturală,înțelegerea instrumentelor digitale, familiaritatea cu e-learning-ul, învățare reciprocă, schimbul de bune practici, abilități de observare,rezolvarea problemelor, gândire analitică, utilizarea instrumentelor digitale, analiza experimentelor, raționament științific, învățare interactivă,creativitate, abilități de reprezentare grafică, rezolvarea problemelor, interpretarea datelor, proiectare 3D, înțelegerea simulării, creativitate, competențe lingvistice, comunicare digitală, navigare prin instrumente digitale, abilități de scriere, creativitate, povestire digitală, lucrul în echipă. Participanții au dezvoltat capacitatea de a utiliza tehnologiile digitale într-un mod responsabil și sigur, cum să respecte regulile pentru crearea și protejarea identității lor digitale, exersând totodată gândirea critică atunci când evaluează avantajele și riscurile potențiale ale mediilor online. “Elevii au creat instrumente digitale inovatoare, jocuri educaționale, portofolii electronice și povești digitale, adaptându-le la diferite grupe de vârstă și contexte de învățare. Au exersat utilizarea abilităților a cel puțin cinci activități, tehnici și instrumente digitale (inclusiv producerea de materiale de instruire, publicarea de materiale, resurse audio și video) pentru a-și îmbunătăți propriile practici didactice. S-au pregătit să implementeze o gamă largă de instrumente TIC, aplicații și platforme web în practica lor didactică. Au explorat utilizarea GeoGebra pentru matematică, simulările PhET pentru științe, Kahoot! pentru învățarea limbilor străine, Padlet pentru scriere colaborativă și Chrome Music Lab pentru activități muzicale creative. De asemenea, vor dobândi experiență cu platforme digitale suplimentare, cum ar fi Desmos, Tinkercad, Quizizz, StoryJumper și Soundtrap. Competențele interculturale ale elevilor din Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” Craiova au fost dezvoltate prin educatie interculturală, prin relaționarea și lucrul eficient între culturi în medii educaționale,respectiv printr-o excursie culturală – tur de proiect care explorează manifestările exterioare ale culturii”, a precizat prof. Atia Mihaela Fodor, director al Școlii Gimnaziale “Gheorghe Țițeica” .

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *