Europarlamentarul Marian Jean Marinescu : „Autostrada Craiova-Piteşti are ca miză doar exproprierile care presupun sume mari de bani”

2
29

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a susţinut ieri, la sediul Organizaţiei Judeţene a PDL Dolj, o conferinţă de presă, în cadrul căreia a analizat nerealizările  guvernului Ponta, după un an de la instalarea acestuia la Palatul Victoria şi modul în care a fost manipulat şi minţit poporul în campania electorală din iarna anului trecut. Marinescu a vorbit şi despre autostrada Craiova-Piteşti, despre interesele imobiliare din jurul acestui proiect, dar şi despre modul în care se vor taxa maşinile pe aceste tronsoane de drum. 

Preşedintele PDL Dolj a semnalat jurnaliştilor faptul că acest guvern conduce ţara doar de la televizor, iar în rest sunt doar promisiune deşarte şi vorbe goale, fără niciun fel de acoperire. „Au existat foarte multe promisiuni în campania de la alegerile parlamentare de anul trecut. Sunt convins că oamenii aveau nişte aşteptări şi au văzut şi ei cum stau lucrurile. După părerea mea este cea mai slabă guvernare de până acum. Sunt două etape ale guvernării: prima parte în care au distrus imaginea României în exterior şi a doua parte, o guvernare făcută prin imagine la televizor, cu vorbe goale, cu tot felul de subiecte false aruncate pe piaţă”, a mai spus europarlamentarul Marinescu.

„După părerea mea, acolo, se ţinteşte banul public”

Marian Jean Marinescu

Vicepreşedintele Grupului Popularilor Europeni a reluat şi subiectul legat de infrastructura judeţului Dolj, punând pentru a nu ştiu câta oară aceeaşi întrebare.  “Care sunt demersurile celor 15 parlamentari USL, ale preşedintelui CJ Dolj şi primarului Lia Olguţa Vasilescu pentru Centura de Sud a Craiovei?”. Marinescu spune că pentru acest proiect a existat finanţare şi că anul trecut s-au transferat banii de la investiţii la activităţi sociale. Preşedintele PDL Dolj susţine că proiectul autostrăzii Craiova-Piteşti are ca miză doar exproprierile care presupun sume mari de bani care se vor duce în buzunarelor „băieţilor deştepţi” din afacerile imobiliare.  “Eu vă spun de pe acum, la Craiova-Piteşti nu e vorba de drum, e vorba de sutele de milioane de euro pe care le va da statul pe exproprieri şi după ceva timp se va constata că nu se poate realiza aşa ceva. După părerea mea, acolo, se ţinteşte banul public necesar pentru terenuri. Banii ăia îi va da statul pentru că atunci când vor concesiona lucrarea, terenul îl va da statul”, a mai spus Marian Jean Marinescu.

Întârziere de două luni

Simultan cu declaraţiile europarlamentarului Marian Jean Marinescu, de la Craiova, pe marginea aceluiaşi subiect, legat de autostrada Craiova-Piteşti, a vorbit şi Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine la emisiunea “După 20 de ani”, difuzată ieri de Pro TV. Şova a spus cu această ocazie că proiectul va fi gata până la alegerile din 2016. “Sunt trei proiecte de concesiune: Comarnic – Braşov, centura Sud şi Craiova – Piteşti, toate sunt în derulare. Autostrada Craiova – Piteşti este întârziată cu două luni faţă de celelalte două. Noi am spus că desemnăm câştigătorul în octombrie la Comarnic, în noiembrie la centura Sud şi în decembrie la Craiova – Piteşti. Toate ar trebui să se termine  până la alegerile din 2016”, a spus ministrul Şova. Pentru construcţia drumului expres/autostrăzii Craiova – Piteşti au depus oferte un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade şi asocierile străine Obrascon Huarte Lain – OHL ZS din Spania, China Communications Construction Company – Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) – Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) – Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia) şi Impregilo – Salini din Italia.

Taxele sunt şi nu prea…

Dan Şova

Şova a vorbit tot la ProTV şi despre sistemul de taxare a maşinilor care vor circula pe autostrăzile din România şi va presupune mai multe mecanisme, cum ar fi vinieta, taxa electronică prin telefonul mobil sau codul de bare pus pe parbriz şi se va aplica odată cu darea în folosinţă a autostrăzii. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional a respins modelul de taxare cu barieră, pe motiv că duce la aglomeraţie, iar în plus nu este agreat nici de investitorii care vor concesiona aceste autostrăzi. Întrebat de jurnaliştii de la ProTV când se vor institui aceste taxe pe autostrăzile realizate în concesiune, ministrul a răspuns: “Pe cele aflate în concesiune, vom plăti taxă de la momentul dării în folosinţă”.  Autostrăzile pe care se va circula cu taxă vor fi Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi Centura Sud.

Şova spune că tot statul e de bază

Dan Şova a vorbit şi despre situaţia în care concesionarii nu vor obţine încasări suficiente pentru întreţinerea şi reabilitarea drumurilor, va interveni statul cu plăţile de disponibilitate. “Dacă nu vor fi suficiente încasări, aici intervine statul cu ceea ce se numeşte plată de disponibilitate, Când faci un asemenea contract, porneşti de la o ipoteză simplă. Faci un model financiar, care are la bază un studiu de trafic”, a subliniat Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, la aceeaşi emisiune TV. Şova a spus că în ceea ce priveşte autostrada Craiova-Piteşti, aceasta se află amplasată în zonă industrială. “Se face Craiova – Piteşti tocmai ca să poată ajunge toată industria din sudul ţării în port la Constanţa, deci va avea trafic. Bun, deci faci modelul financiar pe taxe. Şi spui: „Domnule, noi evaluăm că se va încasa atâta”. Şi apoi se face un model de risc. Vine banca şi spune: „S-ar putea să nu încasezi atâta şi luăm risc 40%”. Cine îl acoperă? Îl acoperă statul, prin plata de disponibilitate. Adică, în ipoteza în care ăla nu-şi acoperă cheltuielie, vine statul şi îi dă diferenţa”, a argumentat Şova.

2 COMENTARII

  1. Just, dom’le Marijean. Autostrada se putea face pe timpul guvernării PDL. Numa’ că, dăştepţii de americani, interesaţi în problemă, nu au vrut să-i cumpere lu’ dom’ Berceanu hotelul Minerva cu 15 milioane de euro. Aşa că autostrada a rămas în aer, dom’ Berceanu trimiţându-i pe fraeri să-şi livreze maşinile prin portul Bechet, care are legătură cu tot mapamondul. Acu’ ne umflăm în târtiţe.

  2. perfect de acord domnule europarlamentar!…dar voi
    pdl-sti de frunte(ministrii,parlamentari) ce ati facut pentru judetul asta de atata amar de timp?…de fapt sunteti pe principiul:hotul striga hotii!.
    marijeane,lasa-ne nene,stim cate parale faci!

Comments are closed.