Regizorul Dragoş Alexandru Muşoiu, autorul spectacolului „Spargerea”, excelent primit de publicul craiovean şi invitat la numeroase festivaluri naţionale, a revenit la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” pentru a monta un nou spectacol: „Elefantul din cameră sau The Vibrator play”, de Sarah Ruhl, unul dintre dramaturgii contemporani americani în vogă. În premieră naţională, spectacolul va putea fi văzut pe 15, 16 şi 17 martie, la Sala „Amza Pellea”, de la ora 19.00. Bilete mai sunt disponibile doar la prima reprezentaţie şi pot fi rezervate şi achiziţionate de la Agenţia teatrală (tel. 0251.413.677), deschisă de luni până vineri între orele 11.00 şi 19.00, iar sâmbăta şi duminica, de la 12.00 la 19.00.
Piesa „Elefantul din cameră sau The Vibrator play”, de Sarah Ruhl (S.U.A.), a fost finalistă la Premiul Pulitzer şi la Premiile Tony şi reuneşte în distribuţie, la Craiova, actori remarcabili: Claudiu Bleonţ, Cerasela Iosifescu, Iulia Lazăr, George Albert Costea, Angel Rababoc, Vlad Udrescu, Ramona Drăgulescu, Alina Carla Mangra. Regia artistică, traducerea şi adaptarea sunt semnate de Dragoş Alexandru Muşoiu, decorul este realizat de Andreea Simona Negrilă, costumele îi aparţin Elenei Du Soleil, iar muzica a fost creată special pentru acest spectacol de compozitorul Tibor Cari.
„Elefantul din cameră sau The Vibrator play” este o comedie neagră despre intimitate şi electricitate, ultima înţeleasă ca adjuvant al… intimităţii de cuplu. Pe la 1880, în zorii erei electricităţii, apăreau bizare fapte istorice conform cărora medicii foloseau vibratoare pentru a trata femeile „isterice” (şi chiar pe unii dintre bărbaţi). Spectacolul îi are în centrul „electricităţii” pe Doctorul Givings şi pe soţia acestuia şi modul în care noua lui terapie le afectează întreaga viaţă domestică.
«Într-un mod aparent perfect, într-o casă victoriană înstărită, arătosul gentleman – om de ştiinţă dr. Givings a inventat (cu cele mai inocente intenţii) un dispozitiv extraordinar pentru tratarea „isteriei” la femei (şi, ocazional, la bărbaţi): vibratorul. Mereu prin preajma laboratorului doctorului, tânăra şi energica lui soţie încearcă din răsputeri să se apropie de fiica lor nou-născută şi se întreabă ce se întâmplă mai exact în „camera alăturată”. Când o nouă pacientă „isterică” şi soţul acesteia aduc o doică, dar şi propria lor relaţie complicată în casa lor, doctorul şi doamna Givings trebuie să-şi examineze natura propriului mariaj şi să înţeleagă ce înseamnă cu adevărat să iubeşti o persoană. Nu doar „electric”…», se precizează într-un comunicat de presă al teatrului.
Sarah Ruhl este un dramaturg american contemporan distins deja cu numeroase premii. Născută la Chicago, are un Masterat în Arte Frumoase obţinut la Brown University. A primit Premiul PEN Center pentru dramaturgi în plină carieră, premiul WhitingWriters, premiul Feminist Press’ FortyunderForty, şi un premiu Lily. În prezent face parte din profesoratul Yale School of Drama, iar cartea sa despre teatru şi maternitate «100 Essays I donthavetimetowrite” („100 de eseuri pe care nu am timp să le scriu”) a fost declarată Cartea Anului de revista „Times”. Piesele sale au fost produse pe Broadway la Lyceum, sau la Playwrights’ Horizons, SecondStage, Lincoln Center’s MitziNewhouseTheater, ca şi peste tot în S.U.A. Pe plan internaţional, piesele sale au fost traduse şi jucate în peste 12 limbi.
Dragoş Alexandru Muşoiu, aplaudatul regizor al spectacolului „Spargerea”, după Răzvan Petrescu, este un constant colaborator al Naţionalului craiovean. Spectacolul „Spargerea” a fost desemnat câştigător al celei de-a IV-a ediţii (2014) a concursului de proiecte pentru tineri regizori şi scenografi români, organizat de Teatrul Naţional „Marin Sorescu”, şi a fost selecţionat în numeroase festivaluri naţionale. Tot la Craiova a fost regizor asociat al spectacolului „Julius Caesar” de W. Shakespeare, regia Peter Schneider (2015).