Cele 17 tramvaie noi au fost scoase, din nou, la licitație, procedura de achiziție fiind relansată la sfârșitul anului trecut. Valoarea totală a investiției este de 170 milioane lei, fără TVA, și 202 milioane de lei, cu TVA. Din acești bani, contribuția municipalității este de 35,7 milioane de lei.
Procedura de achiziție a celor 17 tramvaie noi a fost demarată, din nou, pe 25 decembrie 2019, ofertele din partea firmelor interesate urmând să fie primite până la data de 11 februarie. Ca și la celelalte două licitații, cea din ianuarie 2019 și octombrie 2019, valoarea investiției a rămas la suma de 170 milioane de lei, fără TVA, și 202 milioane de lei, cu TVA inclus. Conform datelor postate în SEAP, finanțarea provine din fonduri europene care au fost accesate prin Programul Operațional Regional (POR). Licitația este lansată de Ministerul Dezvoltării Regionale, cu care municipalitatea a încheiat un parteneriat public în 2018, iar contribuția autorității locale este de 35,7 milioane de lei, bani cu care Primăria Craiova trebuie să acopere cota de TVA și contribuția de 2% din proiect.
Criteriul de achiziție, cel mai bun preț
Autoritățile locale au declarat, la mijlocul anului trecut, când a fost lansată cea de-a doua licitație pentru achiziția vagoanelor de tramvaie, că motivul pentru care nu s-a prezentat nici o firmă a fost faptul că se dorea ca tramvaiele să fie livrate de către producător în termen de doi ani, un termen considerat ca fiind prea scurt. Și de această dată, durata contractului de achiziție a fost stabilită tot pentru 24 de luni, timp în care tramvaiele ar trebui să fie livrate municipalității. Ca și până acum, criteriul pentru declararea firmei câștigătoare este prețul, care reprezintă 80% din punctajul acordat. Alte criterii pentru desemnarea firmei câștigătoare îl reprezintă capacitatea firmei de a oferi un număr suplimentar de călători transportați în picioare (7%) sau un număr suplimentar de călători transportați pe scaune (7%). Un procent de 6%, ca și criteriu de evaluare a ofertelor, este și garanția extinsă pe care o firmă o poate oferi peste cea obligatorie – 350.000 de kilometri parcurși sau 5 ani de la punerea în funcțiune.
Vagoanele vor avea o lungime de 25 de metri
Conform datelor din caietul de sarcini, tramvaie trebuie să aibă o lungime de 25 de metri și capacitate de minimum 32 persoane pe scaune fixe, nerabatabile, din care minimum 6 accesibile din low floor. Mai mult, vor avea o capacitate de 68 călători transportați în picioare. Dacă licitația va fi adjudecată, de această dată, ar fi primele tramvaie noi care ar fi cumpărate pentru transportul în comun din Craiova, cele care se folosesc acum având o vechime considerabilă. De altfel, autoritățile locale au precizat că numărul celor 17 tramvaie noi a rezultat în urma unui studiu de trafic, care a fost comandat de municipalitate și realizat în decursul anului 2018. A reieșit că municipiul Craiova are nevoie de aproximariv 100 de mijloace de transport noi, autobuze și tramvaie, reprezentanții municipalității demarând de atunci procedurile de achiziție a noilor mijloace de transport în comun.
Calea de rulare și depoul vor fi și ele modernizate
O condiție la acordarea fondurilor europene pentru achiziția de tramvaie a fost și refacerea infrastructurii pe care vor circula acestea. Astfel, în paralel cu licitația demarată de Ministerul Dezvoltării pentru achiziția vagoanelor, municipalitatea a lansat și o licitație pentru refacerea căii de rulare a tramvaiului – porțiunea care nu a fost modernizată – și a firului de contact, tramvaiul fiind acționat, după cum se știe, electric. Totodată, autoritatea locală a demarat și un alt proiect pentru modernizarea depoului de tramvaie, de pe Calea Severinului. Și în acest caz, finanțarea este asigurată din fonduri europene – 61 milioane de lei, contribuția proprie a municipiului Craiova reprezentând-o achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1.2 milioane de lei.
neputinta si necunoasterea isi fac de cap nestingherite …
Comments are closed.