Prima tabletă educațională românească, lansată astăzi în cadrul unei conferințe online dedicate educației digitale, este rezultatul muncii unei echipe coordonate de europarlamentarul Victor Negrescu și formate din cadre didactice, antreprenori din domeniul digital, reprezentanți ai societății civile și personalități publice. Dispozitivul mobil conține aplicații și materiale educaționale adaptate învăţământului digital, iar inițiatorii proiectului își propun distribuirea gratuită, prin intermediul instituțiilor de învățământ, a câtorva sute de tablete educaționale către copii din zonele cele mai defavorizate, precum și organizarea de cursuri și formări specializate pentru elevi și profesori, oferirea de ghiduri de utilizare și dezvoltarea de inițiative destinate creșterii calității procesului educațional.
„Am creat, împreună cu o echipă diversă de oameni care doresc să sprijine educația românească în această perioadă dificilă, o tabletă românească, integrând soluții informatice existente, în așa fel încât tableta să devină un instrument educațional, ușor de folosit de către copii și de către cadrele didactice”, a declarat Victor Negrescu. Tableta este adaptată nevoilor educaționale, oferă acces la aproximativ 100 de aplicații și site-uri educaționale, are un sistem de control la distanță, conține instrumente de control parental și este supravegheată pentru a se asigura folosirea sa exclusivă în scopuri educaționale de către elevi și școli.
Eurodeputatul a precizat că, deși școala s-a mutat în mediul online, un număr mare de copii suferă din cauza lipsei de dispozitive pentru educația digitală și de acces la internet: „Avem cifrele Ministerului Educației, care subliniază că există 250.000 de copii fără acces la dispozitive conectate la internet. Avem însă și un studiu IRES, care arată că aproximativ 900.000 de copii au posibilități limitate ori inexistente de a folosi astfel de dispozitive sau o conexiune permanentă. Este clar că în România există mari carențe în ce privește accesul la educație, și mai ales accesul la educație digitală. Iar educația, chiar și sub formă online sau digitală, nu ar trebui să fie un privilegiu. Noi am decis să ne implicăm și îndemnăm și alți actori sociali și economici să se implice pentru a ajuta copiii din România să mențină contactul cu școala”, a afirmat europarlamentarul român.
Victor Negrescu a amintit că, în calitate de membru în Comisia pentru Cultură și Educație din Parlamentul European, a transmis Comisiei Europene și statelor membre un apel pentru asigurarea accesului generalizat la educație digitală, susținut de zeci de europarlamentari din mai multe state membre și grupuri politice. De altfel, Comisia Europeană va lansa în curând o strategie privind educația digitală, iar europarlamentarul român a fost desemnat recent raportor al Parlamentului European privind construirea acestor politici.