Cabinetele medicale, luate în vizor de Casa de Asigurări de Sănătate

1
357

În ultimele săptămâni, Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj a derulat o serie de controale în rândul furnizorilor de servicii medicale din judeţ. Şi de această dată cei mai şifonaţi au ieşit, în urma verificărilor, medicii de familie, mulţi dintre cei vizitaţi de inspectorii CAS fiind sancţionaţi pentru deficienţele constatate.

Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate Dolj au verificat cu această ocazie respectarea clauzelor contractuale. Mai exact, modalitatea de acordare a serviciilor medicale, corespondenţa între serviciile solicitate pentru decontare de către furnizori şi cele efectuate în mod real, precum şi modul în care au fost respectate de către furnizor condiţiile existente la momentul evaluării.

Deficienţe au fost descoperite mai ales la medicii de familie

În total, luna trecută au fost efectuate 14 controale la cabinetele de medicină primară şi patru în ambulatoriul de specialitate clinic. Printre deficienţele constatate în cazul medicilor de familie se regăseşte raportarea distinctă a imunizărilor „antipoliomelitică VPO şi VPI” şi „împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsivă – DTP”, deşi forma de prezentare a vaccinurilor le includea pe ambele, fiind necesară o singură inoculare. De asemenea, reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate au reclamat neconsemnarea în fişele pacienţilor a prescripţiilor medicale, concediilor medicale şi biletelor de trimitere eliberate şi completarea incorectă a registrului de consultaţii, în sensul lipsei semnăturii pacientului. Alte probleme depistate au fost lipsa cererilor asiguraţilor la înscrierea pe lista de capitaţie a medicului de familie. Totodată, inspectorii au descoperit că unii asiguraţi beneficiau de medicamente compensate 90% fără a avea dreptul legal, întrucât aceştia realizau şi alte venituri decât cele din pensii mai mici de 700 lei.

În urma controalelor efectuate, un medic de familie a fost sancţionat cu avertisment, un altul cu diminuarea valorii punctului per capita cu 10% pentru luna martie, iar de la patru doctori s-a recuperat contravaloarea serviciilor medicale raportate eronat.

Controale şi în farmacii

În cazul ambulatoriului de specialitate – clinic verificat, singura deficienţă constatată a fost aceea că unii furnizori nu informează medicii de familie prin scrisoare medicală cu privire la diagnosticul şi tratamentul efectuat. Inspectorii Casei de Asigurări de Sănătate au trecut şi pragul unui furnizor de dispozitive medicale. Acesta a fost sancţionat pentru că ar fi efectuat contra-cost service la un aparat auditiv în perioada de garanţie, fiindu-i impus să restituie asiguratului suma încasată nelegal. În ambulatoriul de specialitate – medicină dentară au fost verificaţi trei furnizori de servicii medicale, concluzia fiind că există concordanţă între serviciile medicale raportate şi cele consemnate în documentele de evidenţă de la nivelul furnizorilor de servicii.

Controale s-au derulat şi la trei farmacii din judeţ. Inspectorii au notat la capitolul deficienţe absenţa farmacistului-şef, faptul că au fost eliberate medicamente în baza unor prescripţii medicale care nu conţineau toate datele obligatorii ori că nu sunt afişate la loc vizibil în farmacie obligaţiile furnizorului privind serviciile farmaceutice prestate conform contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate Dolj.

În urma controalelor efectuate, un furnizor de medicamente a fost sancţionat  cu „avertisment”, iar de la un furnizor de medicamente s-a imputat contravaloarea prescripţiilor medicale care au fost eliberate fără a conţine datele obligatorii.

1 COMENTARIU

Comments are closed.