În perioada 5 martie –13 mai a.c., reprezentanţa UNICEF în România derulează campania “Prietenii UNICEF” în peste 200 de agenţii BRD – Groupe Société Générale din Bucureşti, Cluj Napoca, Oradea, Timişoara, Arad, Iaşi, Piteşti, Craiova, Ploieşti, Braşov şi Sibiu. Scopul acestei campanii este de a recruta donatori lunari pentru UNICEF astfel încât organizaţia să poată ajuta pe termen lung copiii dezavantajaţi din România, dar şi din întreaga lume, bazându-se pe un venit constant şi putând planifica activităţile mai bine, mai eficient şi pe perioade mai lungi de timp, cu efecte durabile şi sustenabile. Astfel că timp de o săptămână, echipe formate din doi mesageri UNICEF se vor afla în faţa unei agenţii BRD – Groupe Société Générale participante la campanie pentru a-i convinge pe clienţii băncii să devină donatori lunari pentru UNICEF – Prieteni UNICEF. “Mesagerii UNICEF au o legitimaţie ştampilată, o mapă de prezentare a proiectelor UNICEF şi nu cer niciodată bani în numerar. Ei au cereri de plată programată, tipărite pe foi autocopiative în trei exemplare, pe care le completează împreună cu cei care sunt de acord să devină donatori lunari. Un exemplar al cererii cu numărul de telefon al persoanei rămâne la UNICEF, unul la bancă şi unul la donator, precizează iniţiatorii campaniei.
O donaţie cât de mică poate schimba viaţa unui copil din România sau din alt colţ al lumii. Devenind Prieten UNICEF, poţi ajuta un copil din România să meargă la şcoală şi să aibă toate rechizitele necesare, poţi hrăni un copil malnutrit sau poţi proteja copiii împotriva unor boli grave. Suma de 15 lei asigură hrana terapeutică pentru un copil malnutrit pentru trei zile sau poate însemna un ghiozdan pentru un copil defavorizat din România, iar 30 lei adaugă şi toate rechizitele necesare.
De asemenea, cu zece lei se pot imuniza trei copii împotriva a şase boli mortale: poliomelită, difterie, pojar, tetanos, tuberculoză, tuse convulsivă.
Persoanele care au un cont curent deschis la BRD – Groupe Société Générale pot sprijini lunar copiii vulnerabili din România şi din întreaga lume cu o donaţie, fără comision şi fără să fie nevoie să meargă lunar la bancă.
În anul 2011, campania Prietenii UNICEF s-a derulat simultan în oraşele Cluj Napoca, Constanţa şi Bucureşti. În perioada octombrie – decembrie 2011, echipe a câte doi mesageri UNICEF au stat timp de o săptămână în faţa a 91 de agenţii BRD – Groupe Société Générale pentru a convinge clienţii BRD – Groupe Société Générale să devină donatori lunari pentru UNICEF. 1.707 persoane au fost de acord să devină Prieteni UNICEF. Dintre cele trei oraşe, în luna decembrie 2011, cel mai mai bun rezultat a fost în Constanţa: 604 persoane au devenit donatori lunari. UNICEF mulţumeşte BRD – Groupe Société Générale pentru tot sprijinul acordat în realizarea campaniei Prietenii UNICEF.