“Fabricat în Ţara lui Andrei”, zece proiecte finanţate de Petrom cu 350.000 de euro

0
367

La sfârşitul lunii ianuarie, Petrom a lansat cea mai mare competiţie adresată tuturor celor care vor să dezvolte afaceri sociale în comunităţile locale din România. Este vorba de “Fabricat în Țara lui Andrei”, un proiect în cadrul căruia alte zece proiecte urmează să primească finanţare în valoare totală de până la 350.000 de euro. Competiţia este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT şi se adresează ONG-urilor, PFA-urilor (Persoane Fizice Autorizate), SRL-urilor şi întreprinderilor individuale. Cei interesaţi se pot înscrie în “Ţara lui Andrei”până pe data de 4 martie a.c. 

Până pe 20 februarie, reprezentanţii Petrom şi experţii Fundaţiei NESsT, răspund întrebărilor tuturor celor care doresc să participe în competiţie, în cadrul unor conferinţe programate în mai multe oraşe ale ţării. Ieri, a fost rândul Craiovei. În cadrul întâlnirii care s-a desfăşurat la Hotel Europeca, participanţii au aflat detalii despre: conceptul de afacere socială şi evoluţia acestuia în România; modelul de business social şi şansele pe care acesta le are ca să contribuie la dezvoltarea economică a ţării noastre; cine se poate înscrie în „Fabricat în Ţara lui Andrei”; detalii despre completarea formularelor de aplicare; detalii despre procesul de evaluare şi criteriile de selecţie, etapele de proiect. “Am organizat aceste întâlniri informative pentru a vorbi despre afacerile sociale şi despre cum pot deveni o soluţie pentru problemele societăţii româneşti”, a declarat un reprezentant al Fundaţiei NESsT.

“Afacerile fabricate în Ţara lui Andrei vor avea un impact social vizibil”

Pentru a se înscrie în competiţia intitulată sugestiv “Fabricat în Ţara lui Andrei” participanţii trebuie să aibă o idee care corespunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate. Până la finele anului, din cei 20 de finalişti, zece vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale. În luna noiembrie a acestui an, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege zece câştigători, iar fiecare din aceştia va primi finanţare nerambursabilă pentru iniţierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanţă din partea experţilor “Fabricat în Ţara lui Andrei”, timp de aproximativ un an. “Astfel, afacerile fabricate în Ţara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează şi vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunităţile din întreaga ţară”, au mai spus reprezentanţii NESsT în cadrul conferinţei care s-a desfăşurat, ieri, la Craiova.

28 de comunităţi eligibile

Proiectul “Fabricat în Ţara lui Andrei” are două obiective: să creeze locuri de muncă şi să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităţilor româneşti. A fost gândit sub forma unei competiţii complexe care, în primul rând, educă participanţii în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanţare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. “În ultimii doi ani, întreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat să se dezvolte în zece ţări din Europa Centrală şi de Est şi America Latină, au înregistrat, în ciuda crizei economice, o creştere de 68% a numărului de locuri de muncă oferite persoanelor aflate în dificultate. Aceasta este dovada vie a faptului că întreprinderile sociale au capacitatea de a rezolva, în mod sustenabil, probleme sociale dintre cele mai grave – spre exemplu prin crearea de locuri de muncă în comunităţie în care este mai mare nevoie de ele”, au precizat reprezentanţii NESsT.

Comunităţile acceptate în competiţia “Fabricat în Ţara lui Andrei” sunt în număr de 28: Merişani, Băbana (Argeş), Zemeş, Moineşti, Comăneşti (Bacău), Suplacu de Barcău, Abrămuţ (Bihor), Corbu (Constanţa), Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Selaru (Dâmboviţa), Independenţa, Schela (Galaţi), Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (Gorj), Icoana (Olt), Băicoi, Boldeşti-Scăieni, Telega (Prahova), Marca (Sălaj), Siliştea, Poeni (Teleorman), Guşoeni (Vâlcea), Burcioaia (Vrancea).

 

“Ţara lui Andrei” susţine proiecte inspirând comunităţile din România să intre în acţiune şi să-şi schimbe viaţa în domenii-cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educaţie non-formală şi cultivarea spiritului civic. Valorile „Ţării lui Andrei” sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzători, educaţia (non-formală) şi inovaţia. “Ţara lui Andrei” este o mare comunitate orientată către soluţii, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-şi transforma iniţiativele în realitate. Cetăţenii „Ţării lui Andrei” sunt oamenii cu spirit de lider, orientaţi către soluţii.

 

NESsT este o organizaţie non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale. NESsT operează în prezent în Europa şi America Latină. La nivel global în cei 15 ani de activitate, NESsT a lansat 126 de întreprinderi sociale în 10 ţări, a oferit sprijin financiar de peste 8 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 280.000 de persoane şi a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.  De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat 3 competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent 12 întreprinderi sociale active în portofoliu. În cei 5 ani de activitate în România NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de 225.000 Euro.