UEFA se aşteaptă ca Euro 2016 să îi aducă venituri de două miliarde de euro, în creştere cu peste 40% faţă de cele 1,4 miliarde de euro generate de precedentul campionat european găzduit de Polonia şi Ucraina, a declarat directorul de marketing de la UEFA, Guy-Laurent Epstein. La Euro 2016 participă mai multe echipe, 24, fiind astfel mai multe partide de fotbal şi mai multe oraşe gazdă, ceea ce înseamnă mai mulţi bani pentru UEFA. Se aşteaptă ca drepturile de televizare să genereze 1,05 miliarde de euro, în creştere cu 25% comparativ cu ediţia din 2012. Sponsorizările au crescut cu 40%, până la 450 de milioane de euro, iar vânzările de bilete vor fi responsabile de restul până la două miliarde de euro. Din punct de vedere economic, campionatul european depăşeşte cu mult alte campionate regionale. De exemplu, drepturile de televizare pentru ediţia din acest an a Copa America Centenario au fost adjudecate pentru 112,5 milioane de dolari. În cazul Asiei, drepturile de televizare pentru deceniul ce se încheie în 2020, perioadă care include două ediţii ale campionatului regional, au fost vândute pentru un miliard de dolari.
În spatele veniturilor de miliarde de euro generate de Euro 2016 stă audienţa formată din 130 de milioane de spectatori la fiecare partidă. Audienţa ar urma să crească până la 300 de milioane de spectatori la finala din 10 iulie de pe Stade de France. În contrast, finala Super Bowl 50 din februarie a avut doar 110 milioane de spectatori. „Vom avea 51 de Super Bowl-uri în decurs de o lună”, susţine Guy-Laurent Epstein.
Aproximativ trei sferturi din veniturile din televizare vor veni din zona euro, chiar dacă unele ţări, precum Italia şi Spania, au fost nemulţumite de preţul mare cerut pentru a putea difuza partidele de la Euro 2016. Cu toate acestea, au crescut şi veniturile realizate în SUA, Brazilia şi Orientul Mijlociu. De asemenea, cele 2,5 milioane de bilete disponibile la vânzare pentru ediţia din acest an, cu un milion mai multe decât în 2012, vor fi responsabile pentru restul veniturilor generate de Euro 2016. În schimb, pentru Franţa, ţara gazdă, impactul Euro 2016 va fi limitat. Cercetătorii de la Centre for the Law and Economics of Sport din Limoges au estimat că turneul va avea un impact economic de 1,3 miliarde de euro, în principal de pe urma cheltuielilor fanilor, în timp ce alte 1,7 miliarde de euro au fost cheltuite pentru stadioanele care vor găzdui partidele de la Euro 2016.