Nu mai puţin de 84 de meşteri populari şi iubitori ai meşteşugurilor din judeţul Dolj vor putea de-acum să-şi transforme pasiunea într-o afacere. Ieri, aceştia au obţinut diplome de absolvire a cursurilor de competenţe antreprenoriale.
Evenimentul a încununat a doua etapă a proiectului Atelierul de meşteşuguri – program integrat de calificare, dezvoltare a competenţelor antreprenoriale, suport şi consiliere a resurselor umane, pentru dezvoltarea meşteşugurilor tradiţionale din mediul rural din regiunea Sud – Vest. Meşterii au dobândit cunoştinţe despre legislaţie şi contabilitate, vânzări şi publicitate, înregistrarea şi protecţia mărcii şi scrierea unui plan de afaceri. În perioada următoare, ei vor participa la un concurs de planuri de afaceri. Cele mai reuşite 35 de proiecte scrise de meşteri vor fi premiate cu finanţarea necesară demarării propriului atelier meşteşugăresc.
Tradiţia ţesutului la război, dusă mai departe
Majoritatea absolvenţilor sunt meşteri populari autentici, iar 31 dintre ei au deprins meşteşugul ţesutului la război anul trecut, în prima etapă a proiectului. Pe lângă diplomele certificate de Autoritatea Naţională pentru Calificări, beneficiarii au primit subvenţii în valoare de 200 lei pentru fiecare cursant. La nivelul întregului proiect s-au calificat în antreprenoriat 163 de meşteşugari şi pasionaţi ai artei populare din judeţele Vâlcea, Dolj şi Olt. Aceştia au finalizat în martie cursurile de competenţe antreprenoriale organizate de World Vision România prin proiectul Atelierul de Meşteşuguri – program integrat de calificare, dezvoltare a competenţelor antreprenoriale, suport şi consiliere a resurselor umane, pentru dezvoltarea meşteşugurilor tradiţionale din mediul rural din regiunea Sud-Vest. Dintre aceştia, 84 sunt doljeni.
„Târgul de la sat” va fi lansat în această primăvară
În acelaşi timp, artizanii au avut ocazia de a se informa despre noi oportunităţi de dezvoltare la cele două centre de consiliere pe care vor fi deschise în curând la Râmnicu Vâlcea şi Craiova, să se afilieze asociaţiilor profesionale nou create şi reţelei de colaborare cu pensiuni rurale. De asemenea, îşi vor putea promova obiectele artizanale în catalogul online „Târgul de la sat”, care va fi lansat în această primăvară.
„Îi felicit pe absolvenţi pentru reuşita lor şi îi îndemn să participe şi la următoarea etapă a proiectului. În scurt timp vom deschide la Râmnicu Vâlcea şi Craiova două centre de consiliere care vor oferi meşteşugarilor informaţii despre finanţări nerambursabile, scrierea unui plan de afaceri şi evenimente de interes pentru artizani. Totodată, la centre se vor face înscrieri pentru platforma online Târgul de la sat. Platforma va fi lansată în această primăvară şi va facilita promovarea pe internet a artei populare din regiunea de Sud – Vest”, a declarat managerul de proiect, Roberto Pătrăşcoiu.
Sprijin pentru doljenii din mediul rural
Fundaţia World Vision România desfăşoară proiectul „Atelierul de meşteşuguri” în cadrul Programului pentru agricultură şi dezvoltare economică care promovează investiţiile în capitalul uman din mediul rural cu scopul dezvoltării economiei locale competitive, sustenabile pe termen lung şi în acord cu valorile şi tradiţiile locale. World Vision România încurajează acest proces pentru a îmbunătăţi condiţiile de trai ale familiilor cu scopul final de a oferi copiilor şanse sporite de educaţie, dezvoltare şi bunăstare.
De altfel, reprezentanţii fundaţiei susţin că prosperitatea familiilor este esenţială pentru bunăstarea copiilor, întrucât le oferă acestora şanse egale la educaţie şi dezvoltare. Iar World Vision România implementează încă din anul 2003 activităţi care susţin dezvoltarea economică şi agricolă în mediul rural promovând atitudinea activă şi implicarea în schimbarea condiţiei de sărăcie în România.