Contemplând o hartă cu programul de construire de autostrăzi

0
483

Harta în discuţie, prezentată în imaginea alăturată, este întocmită de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), structură a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. O structură încredinţată pedeliştilor cel puţin în ultimii patru ani, după ce o mai deţinuseră şi anterior. Bântuită de scandaluri de presă şi tot felul de nereguli majore. După demisia directorului general, Liviu Costache, la 16 martie 2011, succesoarea acestuia, Drăghia Daniela Aureliana, s-a văzut curând ameninţată cu demiterea de premierul Mihai Răzvan Ungureanu, pentru ritmul lent la deszăpezire, dar în cele din urmă intenţia a fost dezamorsată de conducerea partidului. Ceea ce nu mai interesează. Ce ne demonstrează nouă harta alăturată este că CNADNR n-a avut în vedere, în ultimii patru ani, includerea Doljului, respectiv a Craiovei, în programul de construire de autostrăzi, deşi existaseră discuţii amăgitoare despre „legarea” Craiovei de Piteşti, printr-un drum expres, pentru care se elaborase studiul de fezabilitate, pe vremea ministrului liberal, Ludovic Orban, cheltuindu-se o sumă rotundă deloc neglijabilă. Este sau nu este aşa? O reşedinţă de provincie geografică, nu de judeţ, din vechiul Regat, fără acces la infrastructura rutieră adecvată, este de bună seamă mai puţin ademenitoare pentru investitorii străini, chiar dacă s-a căutat substitutul prin modernizarea Aeroportului Craiova, devenit deplin funcţional. În fine, dacă Doljul n-a fost racordat la o autostradă, responsabilii administraţiei publice locale judeţene au declanşat un amplu proces de reabilitare

Ion Prioteasa

170 de kilometri de drumuri judeţene reabilitaţi şi modernizaţi

Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a inspectat, ieri, lucrările de reabilitare a drumului judeţean DJ 561 B pe tronsonul Horezu Poenari – Zăval, lucrări executate în cadrul unui proiect european transfrontalier în valoare de 8 milioane de euro, pentru care constructorul oferă un termen de garanţie de 12 ani. În ultimii patru ani, Consiliul Judeţean Dolj a accesat, pentru a reabilita şi moderniza aproximativ 170 de kilometri de drumuri judeţene, peste 60 de milioane de euro, fonduri provenite din proiecte ale Uniunii Europene. „Suntem într-o inspecţie pe drumul pe care Consiliul Judeţean Dolj l-a pus în operă împreună cu partenerii noştri bulgari pe o cooperare transfrontalieră, respectiv drumul care pleacă de la Zăval şi care apoi trece prin Comoşteni-Gângiova şi urcă spre Horezu Poenari – Valea Stanciului. Sunt 11 kilometri de drum care costă aproximativ 8 milioane de euro. Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere este una dintre primele cerinţe ale acestor oameni din zonă, care ne spun că îşi doresc drumuri, după care vor infrastructură de apă. Acest drum se va finaliza în luna iulie şi se bucură de un termen de garanţie de 12 ani, perioadă asumată de constructor. Ne-a surprins şi pe noi acest termen lung. Odată cu realizarea acestui drum se vor face peste 500 de căi de acces către proprietăţile oamenilor care locuiesc de-a lungul acestuia, vor fi montate borduri, la fel ca în oraşe şi municipii, şi se vor face parcări. Practic, începem un drum european cu care ne vom mândri şi pe care ne propunem să-l continuăm spre Padea, Drănic, până îl vom uni cu oraşul Segarcea. În aceşti ultimi ani, în Consiliul Judeţean s-au investit circa 60 milioane de euro, atraşi din fonduri europene, cu care s-au realizat circa 170 de kilometri de drumuri la standarde europene, în afară de cele pe care le-am făcut din fondurile noastre proprii şi din împrumuturile de la bănci”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

„Lumea este foarte mulţumită  de acest drum, care se face de la zero”

Primarul comunei Gângiova, Dumitru Toe, localitate care beneficiază de reabilitarea drumului judeţean DJ 561 B, a declarat: „Este un proiect făcut de Consiliul Judeţean, cu sprijinul domnului Ion Prioteasa, care are un aport deosebit. Deşi acest drum a fost planificat la reabilitare mai târziu, lucrările au început mai devreme. Acest drum va decongestiona circulaţia de pe zona Murta-Bechet, apoi va fluidiza traficul spre Craiova şi, nu în ultimul rând, oamenii vor beneficia de poduri, podeţe şi de o mai bună canalizare”. La rândul său, primarul comunei Valea Stanciului, Vlad Alexandru, a afirmat: „Reabilitarea acestui drum judeţean, reprezintă o lucrare de anvergură pentru întreaga noastră comunitate. Va fi un drum făcut în două etape. În afară de acest proiect de cooperare transfrontalieră, mai există un proiect la Consiliul Judeţean Dolj care vizează legarea comunei Valea Stanciului de Segarcea. Vreau să mulţumesc tuturor celor implicaţi în realizarea acestei lucrări, începând cu domnul Ion Prioteasa, Consiliul Judeţean Dolj şi continuând cu proiectantul şi executantul. Lumea este foarte mulţumită de acest drum, are se face de la zero. Au mai fost executate în zonă alte două drumuri prin intermediul unui împrumut al Consiliului Judeţean Dolj”.

„Consiliul Judeţean a creat un standard, la care preşedintele Ion Prioteasa ţine în mod deosebit”

Directorul Direcţiei de Afaceri Europene, Ileana Măjină, a declarat că CJ Dolj îşi propune realizarea unei reţele de drumuri judeţene transfrontaliere, astfel facilitându-se tranzitul către punctele de trecere a frontierei cu Bulgaria. „Un drum finanţat din fonduri europene poate fi recunoscut uşor. Instituţia Consiliului Judeţean a creat un standard, la care preşedintele Ion Prioteasa ţine în mod deosebit. Intenţionăm să menţinem acest standard pe toate drumurile pe care le vom face în continuare pe fonduri europene. Vrem să creăm o reţea cât mai largă de drumuri judeţene transfrontaliere, care să asigure accesul către graniţa cu Bulgaria”, a spus Ileana Măjină.

Valeriu Zgonea

„Ion Prioteasa, cel mai bun preşedinte de consiliu judeţean din România”

Deputatul Valeriu Zgonea, present la eveniment, a spus că la Consiliul Judeţean Dolj este cea mai bună echipă care accesează proiecte: „Avem la Consiliul Judeţean Dolj cea mai bună echipă de proiecte din România. 60 de milioane de euro atraşi pe fonduri europene numai pentru drumurile judeţene de către domnul Ion Prioteasa. Este cel mai bun preşedinte de consiliu judeţean din România, din acest punct de vedere. Azi, vedem un drum asfaltat la standarde europene. Care este câştigul? Oamenii din această zonă, majoritatea dintre ei fiind legumicultori, au o şansă să se deplaseze foarte repede către pieţele de desfacere de la Craiova şi Segarcea pentru a-şi valorifica produsele. Acesta este modelul de politică public pe care trebuie să-l facă un preşedinte de consiliu judeţean. Vreau să-i mulţumesc domnului Ion Prioteasa pentru că s-a ţinut de cuvânt faţă de oamenii aceştia. Oamenii sunt îndoiţi, pentru că politicienii promit şi nu se ţin de cuvânt. Asta e diferenţa dintre Ion Prioteasa şi oricare alt om pe carel vedeţi candidând pentru această funcţie. Faptele vorbesc”, a afirmat deputatul Valeriu Zgonea. La inspectarea şantierului de lucrări pe drumul judeţean DJ 561 B a fost prezent şi vicepreşedintele pe probleme tehnice al Consiliului Judeţean Dolj, Cristinel Iovan.