Având în vedere că 2014 este anul voluntariatului, reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj spun că sunt deciși să sprijine autoritățile locale în dezvoltarea Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență, care le-au fost de un real sprijin în localitățile doljene unde funcționează deja. Specialiștii ISU Dolj spun că pot instrui oamenii astfel încât să știe ce au de făcut atunci când izbucnește un incendiu sau în alte situații de urgență, pentru a putea interveni cu promptitudine. S-au găsit chiar fonduri la nivel local pentru dotarea Serviciilor Voluntare, iar membrii acestora își testează în fiecare an abilitățile în cadrul unor concursuri organizate de ISU.
„Acolo unde autorităţile publice locale s-au implicat activ în ceea ce priveşte voluntariatul în situaţii de urgenţă s-au observat rezultate notabile în toate aspectele ce privesc constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, iar ca exemple, în acest sens, la nivelul judeţului Dolj putem menţiona oraşele Filiaşi şi Dăbuleni şi comunele Bratovoieşti, Maglavit, Pieleşti, Pleniţa, Poiana Mare şi Sadova, care au reuşit obţinerea de autospeciale pentru stins incendii ori înlocuirea autospecialelor de stins incendii existente cu altele mai performante, precum şi încheierea în mare majoritate a contractelor de voluntariat pentru locurile disponibile în cadrul serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă. La polul opus se situează comunele Botoşeşti Paia, Gogoşu, Lipovu, Secu şi Siliştea Crucii unde organizarea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă lasă mult de dorit, chiar dacă bugetele locale destul de limitate constituie o circumstanţă atenunantă”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt al ISU Dolj, mr. Florin Cocoșilă.