Milioane de europeni şi de turişti străini au nevoie de acces la serviciile de urgenţă în interiorul şi în afara ţării lor în timp ce călătoresc fie pentru a merge la schi, fie pentru a petrece timp cu familia, fie pentru deplasări profesionale, fie pentru a asista la evenimentele sportive din această vară, printre care Jocurile Olimpice de la Londra sau Campionatul European de Fotbal Euro 2012 din Polonia şi Ucraina, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. Însă doar 34% din persoanele care călătoresc frecvent şi doar 26% dintre toţi europenii ştiu că 112 este numărul european unic pentru apeluri de urgenţă la care pot suna când au nevoie de asistenţă, atât în interiorul, cât şi în afara ţării lor.
Numeroase companii importante de transport feroviar, aerian şi de alt tip s-au alăturat vicepreşedinţilor Neelie Kroes şi Siim Kallas în cadrul unei campanii de sensibilizare privind numărul 112. Numărul pentru apeluri de urgenţă va fi promovat, fără niciun cost pentru contribuabili, pe biletele electronice, în revistele de la bordul avioanelor şi pe paginile de Internet ale companiilor, precum şi cu ajutorul personalului acestora. Lista companiilor participante poate fi consultată pe site-ul http://www.112.eu/. Vicepreşedinţii Kroes şi Kallas au hotărât să conlucreze pentru a se asigura că toţi cetăţenii europeni pot avea acces la aplicaţii pentru telefoanele mobile, în propria limbă, dedicate numărului 112. În ultimii ani, au fost dezvoltate numeroase aplicaţii mobile pentru numărul 112, dar se mai pot face multe în acest domeniu. (AmosNews)