Nu de Piteşti este vorba, ci de Pieleşti din judeţul Dolj, unde victime sunt conducătorii auto care tranzitează această localitate. Comuna Pieleşti are ceva deosebit faţă de alte localităţi doljene sau ale patriei. Respectiv, atât intrarea, cât şi ieşirea sunt prevăzute cu două benzi de circulaţie pentru autovehicule. Astfel, ieşirea în sensul Pieleşti – Craiova este prevăzută cu două benzi de circulaţie, pe o distanţă de circa 100 de metri, viteza fiind limitată, prin semnul adecvat, la maximum 50km/h. Pentru că şoferii, scăpaţi din coloana în care traversează comuna menţionată, formată din autoturisme sau maşini mai mari, se vor înscrie pe banda a doua şi vor încerca să depăşească maşinile cu gabarit care rulează, evident, pe prima bandă. În felul acesta, depăşesc viteza de 50 km/h şi sunt supuşi unor sancţiuni contravenţionale. Numai că, din cauza tronsonului scurt de drum şi a lipsei de spaţiu unde să staţioneze maşina cu aparatul radar instalat pe ea, niciodată în această ieşire din localitate nu întâlneşti un echipaj de poliţie, deşi, de reţinut, este porţiunea în care s-au înregistrat cele mai multe tragedii rutiere. Alta e situaţia la ieşirea din comuna Pieleşti în direcţia Balş. Şi iată cum stau lucrurile. Cu aproximativ 50-60 de metri înainte de ieşire, există un indicator care limitează viteza la 50km/h, inutil din moment ce, prin lege, viteza este reglementată, cum bine se ştie, la 50 de km/h în localităţi. După acest indicator se află semnul care arată ieşirea din localitate, iar pe acelaşi suport este instalat un alt indicator, care limitează iarăşi viteaza la 50 km/h. Pentru ca după alţi 50 de metri să apară un alt indicator, care limitează viteza la 50 km/h, şi un altul care interzice depăşirea. Amplasare inutilă, din moment ce există linia continuă. La mică distanţă de aceste indicatoare, şoseaua se desprinde în două benzi, cam de 200 de metri lungime, până într-o curbă la dreapta, pentru ca, după alţii 300 de metri, cele două benzi să se unifice, formând iarăşi o singură bandă de circulaţie. Acesta este locul vulnerabil, în care veghează agenţii de circulaţie. Aceştia stau în vârful pantei şi oricine îndrăzneşte să meargă pe banda a doua cu mai mult de 50 km/h va beneficia de o „felicitare” din partea celor care sunt plătiţi să contribuie la siguranţa traficului rutier. Foarte interesant este faptul că, la câţiva kilometri mai departe, pe sensul de circulaţie spre Balş, şoseaua se desprinde din nou, pe o lungime de câteva sute de metri, pe două benzi şi, iarăşi, – sigur că aţi ghicit – viteza este limitată la 50 km/h. Semnele de circulaţie se amplasează de către administratorul drumului naţional, cu avizul Poliţiei Rutiere. Prin urmare, în localitatea Pieleşti s-a dispus amplasarea semnelor de circulaţie după ce, în prealabil, s-a obţinut avizul Poliţiei Rutiere a judeţului Dolj. În ceea ce priveşte semnele amplasate după terminarea localităţii Dolj, CNADNR a urmat aceeaşi procedură. De ce a procedat în felul acesta CNADNR, atâta verme cât rostul celor două benzi de circulaţie este de a decongestiona traficul şi nu de a-l încurca mai mult, prin obligarea şoferilor de a conduce pe aceleaşi benzi cu aceeaşi viteză? Cei de la CNADNR habar nu au de amplasarea acestor semne, însă cei de la Poliţia Rutieră sunt bănuiţi, ne referim la cei care o conduc, şi de simţ practic, şi de cunoaşterea legislaţiei. De ce se admite actuala stare de lucruri, într-o zonă de-a dreptul vulnerabilă, e mai greu de înţeles. Un lucru este cert: numărul mare de sancţiuni aplicate participanţilor la trafic la ieşirea din comuna Pieleşti către Balş nu a împiedicat producerea unor tragedii mediatizate. Concluzia este una singură: o reanalizare atentă, atât a oportunităţii unor indicatoare, cât şi prezenţa, nu atât a radarului bine dosit, cât a unor poliţişti cu vocaţie în dirijarea circulaţiei.
M. ALEXANDRU
Sunt multe “minuni”, la fel sau similare, pe drumurile noastre.
Nu cred ca este vorba de lipsa de profesionalism ci, mai degraba, de “capcane” pentru alimentarea bugetului de stat sau, de ce nu, o sursa de ciubuc.
Este foarte adevarat. Aceste semne sunt instalate numai pentru aplicarea amenzilor. Descongestionarea traficului trece pe locul secund. Sa curga amenzile!!! Felicitari pentru articol
Comments are closed.