Cunoscute şi îndrăgite acorduri de Ceaikovski, Puccini, Bizet şi Strauss răsună, astă-seară, în sala Filarmonicii „Oltenia”, în interpretarea Orchestrei Simfonice a instituţiei, condusă de dirijorul Emil Siegbert Maxim, a tenorului Héctor López (Mexic) şi a pianistului Thomas Pandolfi (SUA). Concertul de uverturi, arii din opere şi pagini celebre simfonice începe la ora 19.00, iar un bilet costă 15 lei (8 lei pentru elevi, studenţi, pensionari).
Cariera muzicală a dirijorului EMIL SIEGBERT MAXIM este polarizată în jurul a trei centre culturale: Cluj (oraşul său natal), Craiova (oraşul adoptiv) şi Bucureşti (oraşul popasului său, între 2006-2009, ca dirijor al Teatrului Naţional de Operetă „Ion Dacian”). A absolvit Conservatorul de Muzică „Gheorghe Dima”, a fost maestru de cor şi, apoi, dirijor al Operei Române din Cluj-Napoca (1967-1995). În 1995 a ajuns în Craiova, unde, timp de şase ani, a ocupat postul de director general al Teatrului Liric „Elena Teodorini” şi unde a revenit în 2009, de această dată la invitaţia Filarmonicii „Oltenia”. Pentru deosebita, multilaterala şi îndelungata sa activitate artistică, Emil Maxim a fost distins cu Ordinul „Meritul Cultural” (2004).
Născut în anul 1974, tenorul HÉCTOR LÓPEZ a urmat studii de violoncel, saxofon, dirijat şi canto în cadrul Conservatorului Naţional de Muzică din Mexico City. Câştigător al Concursului „Carlo Morelli” (Mexic, 2003), a primit o bursă de studiu la POPI (Pórtland Opera performance Institute). În România, a studiat cu Ludovic Spiess şi Cornel Stavru. A participat la cursuri de măiestrie artistică susţinute de cântăreţi celebri şi a colaborat cu dirijori faimoşi, precum Alfredo Silipigni, Placido Domingo şi Enrique Ricci. În prezent, Hector Lopez este solist al Operei Naţionale din Bucureşti, unde a ajuns la invitaţia regretatului tenor Ludovic Spiess.
Absolvent al prestigioasei The Juilliard School (New York), THOMAS PANDOLFI s-a remarcat ca fiind unul dintre reprezentanţii străluciţi ai tinerei generaţii de pianişti virtuozi. Astfel, cu fiecare stagiune de concerte şi-a atras din ce în ce mai mulţi admiratori din lumea întreagă, criticii de specialitate elogiindu-i cu entuziasm uimitoarea tehnică interpretativă. În ipostaza de solist concertist, abordează în egală măsură capodopere consacrate (concerte de Liszt, Ceaikovski, Rahmaninov) şi creaţii de gen mai puţin cunoscute publicului, dar de o inestimabilă valoare (concerte de Paderewski, Rubinstein şi Moszkowski). Muzician flexibil, acordă o atenţie specială muzicii moderne; de asemenea, este considerat un nume de referinţă în interpretarea creaţiei lui Gershwin.
În program:
- Franz von Suppé: Uvertura operetei „Cavaleria uşoară”
- Piotr Ilici Ceaikovski: Capriciul italian, op. 45
- Francesco Cilea: Aria „E la solita storia” din opera „L’Arlesiana” (Lamento di Federico)
- Giacomo Puccini: Aria „Recondita armonia” din opera „Tosca” şi Aria „Nessun dorma” din opera „Turandot”
- Johann Strauss II: Uvertura operetei „Liliacul”
- Leroy Anderson: Concertul în Do major pentru pian şi orchestră (primă audiţie)
- Franz Lehár: Valsul „Gold und Silber” („Aur şi argint”), op.79
- Georges Bizet: Aria „La fleur que tu m”avais jetée…” din opera “Carmen” şi Preludiu la opera „Carmen”