Google a anunţat miercuri că blochează afişarea publicităţii pe tema referendumului irlandez privind avortul, atât pe motorul său de căutare cât şi pe Youtube, decizie ce survine a doua zi după un anunţ similar al reţelei de socializare Facebook, informează AFP.
Întrucât se apropie referendumul din 25 mai la care irlandezii vor vota pro sau contra liberalizării avortului, giganţii americani ai internetului au decis această măsură pentru a limita riscurile de manipulare a campaniei.
‘Odată cu actualizarea practicilor noastre privind alegerilor desfăşurate în întreaga lume, am decis să oprim difuzarea publicităţii’ pe această temă, a precizat un purtător de cuvânt al Google.
Însă în timp ce măsura luată de Facebook vizează doar anunţurile finanţate din străinătate, Google a decis să refuze sistematic difuzarea publicităţi pe tema referendumului începând din data de 10 mai.
‘Ne bucurăm de răspunsul rapid al Google’, a reacţionat pe Twitter Transparent Referendum Initiative, o platformă ce inventariază publicitatea difuzată pe internet.
Facebook a precizat marţi că decizia sa a fost luată de comun acord cu partidele politice irlandeze şi cu grupurile care militează pro sau contra avortului. ‘Obiectivul nostru este de a favoriza dezbaterea liberă, echitabilă şi transparentă’, a argumentat reţeaua de socializare.
Atât susţinătorii cât şi adversarii avortului din Irlanda îşi exprimă de mai multe săptămâni teama că grupuri care acţionează şi sunt finanţate din străinătate ar putea încerca să influenţeze electoratul prin campanii online.