Craiovenii care au participat la dezbaterea pe buget, organizată vineri de autorităţile locale, au ridicat mai multe probleme care există în Craiova, de la trecerile de pietoni, la locurile de parcare şi siguranţa copiilor care merg la şcoală. Intersecţia de la Universitate şi calitatea aerului din oraş au preocupat, de asemenea, craiovenii care au întrebat pe reprezentanţii primăriei ce măsuri vor lua în acest sens. Şi pentru pensionari au fost solicitate mai multe facilităţi, începând de la transport şi tichete valorice mai mari şi terminând cu fonduri destinate pentru recreea pensionarilor.
Craioveanul Potîrlă Cristi a întrebat autorităţile ce demersuri au luat pentru a îmbunătăţi calitatea aerului din Craiova. Primarul Mihail Genoiu a recumoscut că, într-adevăr calitatea aerului este o problemă la nivel naţional, dar craiova nu se află totuşi printre cele mai poluate oraşe din ţară, cum este Braşovul. „Nu stăm nici pe roze cu poluarea şi cred că cea mai mare problemă a noastră este disciplina în construcţii. Mare parte din praf de acolo provine. Dar aşteptăm deciziile care vor veni de la proiectul green city”.
Concurs de soluţii pentru intersecţia de la Universitate
Craioveanca Roxana Dima a întrebat autorităţile cum se gândesc să fluidizeze traficul de la intersecţia bulevardului Carol I cu Calea Bucureşti. „Faceţi ceva acolo pentru sistematizarea traficului?”. Nodul de la ieşirea din pasajul subteran este o problemă care s-a creat încă de la darea în folosuinţă a pasajului, au susţinut autorităţile. „Pasajul suprateran, în 2008, când s-a făcut proiectarea, era prevăzut cu depăşirea acestei intersecţii. Ulterior, din motive de finanţare, el a fost redus. Din ceea ce am discutat cu consultanţii de la vremea respectivă, firma care a priectat cele două pasaje, Search Corporation, a reieşit că prelungirea pasajului suprateran este aproape imposibilă de realizat pentru că sunt multe condiţii tehnice. Ei ne-au spus că, în toată lumea unde sunt astfel de intersecţii, se lucrează pe sistem de sinusoidă, adică un pasaj suprateran e urmat de un pasaj subteran. Am încercat să facem un caiet de sarcini pentru acest pasaj, dar este o lucrare deosebit de complexă şi, sincer să fiu, nu am găsit specialişti. Şi atunci am bugetat un concurs de soluţii. Specialiştii îşi depun o documentaţie şi propun, iar noi vom merge spre soluţia tehnică care facă obiectul unui caiet de sarcini. La fel am făcut şi la pasajul Gârleşti”, a spus primarul Craiovei.
Craiovenii au cerut marcarea locurilor de parcare
Reprezentantul pensionarilor din Craiova a cerut mai multe facilităţi pentru această categorie de craioveni. Marian Trifan a atras atenţia autorităţilor să reanalizeze amplasamentul trecerii de pietoni din zona magazinului Lidl, de pe strada Caracal. „Dacă pe mergem la Lidl, pe Caracal, la sensul giratoriu, trecerea de pietoni de acolo este un pericol şi o lipsă de siguranţă. Trecerea este chiar în colţul acelui trotuar şi când pune piciorul pietonul, vine cel de pe partea dreaptă şi îl accidentează. Vă rog frumos ţimeţi cont de această propunere pentru că puneţi în pericol viaţa unor oameni care merg acolo”. Locurile de parcare dintre blocuri, care nu sunt marcate, au fost readuse din nou în atenţie, solicitând autorităţilor să vină şi să reglementeze această problemă fiindcă sunt multe maşini cu numere din alte judeţe care sunt parcare la blocuri. Pensionarul Marian Trifan a ridicat şi problema siguranţei din şcoli, spunând că nu mai există pază la unităţile şcolare. „Nu mai văd jandarmi, poliţie locală la şcoli şi se întâmplă multe cazuri care sunt extraordinar de grave în cadrul acestor unităţi şcolare”.
Mai multe gratuităţi pentru pensionari
O altă problemă ridicată de acesta a fost numărul de abonamente gratuite care sunt acordate pensionarilor. „Nu ştiu cum aţi găsit 1.553.000 de lei pentru pensionari să circule gratuit, de ce nu aţi găsit 1.600.000 sau 1.700.000 de lei? Gândiţi-vă că, de la 1 septembrie se va mări valoarea punctului de pensie. Vreau să vă reamintesc că numărul pensionarilor în municipiul Craiova a scăzut din cauza deceselor şi a creşterii valorii punctului de pensie, iar pensuinarea este la 65 de ani, nu la 70 de ani. Media de viaţă a bărbaţilor este la 70,5 de ani, iar a femeilor la 73 de ani. Ce faceţi, ne duceţi direct în mormânt, nu mai circulăm cu mijloacele de transport RAT?”, a spus acesta, propunând ca circulaţia gratuită să se facă pentru pensionari la venituri de 1.700 de lei pe lună şi la 65 de ani, în loc de 70 de ani. „Vreau să vă spun şi de ce solicit aceste lucruri: pentru că am avut 18 decesuri şi mă aşteptam să daţi şi numărul pensionarilor care merg cu autobuzele”. Tichetele valorice care se acordă în cadrul programului „Solidaritatea” sunt şi ele prea mici şi a propus să fie de 100 de lei, în loc de 30 de lei. „În alte oraşe din România se dă 100 de lei de sărbători. Spuneţi-mi şi mie ce face cu 30 de lei o persoană care are o pensie de 700 de lei? Vă rog să vă gândiţi că ţineţi de doi ani această sumă, vă propun să intrăm şi noi în rândul lumii”. Marian Trifan a mai solicitat să se realizeze o parcare cu două locuri la Clubul Pensionarilor, precum şi o copertină. Acesta a mai arătat că nu s-a alocat nici un leu pentru activităţile de recreere ale pensionarilor.