Primele trei loturi din cele patru ale drumului de mare viteză Filiași-Lugoj au proiectanți desemnați după evaluarea ofertelor, a anunțat ieri, Cristian Pistol, șeful CNAIR. O postare pe pagina de Facebook a făcut-o și ministrul Trannsporturilor, Sorin Grindeanu. Asocierea condusă de firma IRIMAT a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate aferente primelor trei loturi, valoarea fiind de 70 de milioane lei .
Este vorba de Asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL.
Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire. Dacă nu există contestați, contractele se vor semna după 10 zile.
Lotul 1 Filiași – Drobeta Turnu Severin va avea o lungime de aproximativ 70 de km, preţul de 19.912.613,44 Lei fără TVA ( durata contractului 20 de luni din care 18 luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate),
Lotul 2 Drobeta Turnu Severin – Domașnea va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA (durata contrcatului 28 de luni din care 26 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
3. Lotul 3 Domașnea – Caransebeș va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu preţul de 17.908.135,44 Lei fără TVA ( durata contractului24 de luni din care 22 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
După cum observați, lipsește lotul 4, Caransebeș – Lugoj….
Acest proiect are o istorie destul de controversată. Inițial s-a vorbit de Autostrada Sudului Craiova-Lugoj sau de Autostrada Olteniei, un proiect care viza legarea Olteniei de Vest printr-o autostradă. A fost lansată în 2021 în mandatul fostului ministru al Transporturilor Cătălin Drulă și a fost câștigată în urma contestațiilor de firma Explan din Cluj, cu care trebuia semnat contractul în primăvara acestui an. Era vorba de un contract de proiectare pentru 250 de kilometri ( proiectare completă/la cheie 36 luni Studiu de Fezabilitate și total 43 de luni întreg contractul) cu o ofertă de 93 milioane lei. Dar trebuie menționat că era vorba de tot drumul Craiova-Lugoj. Această licitație a fost anulată, CNSC spune că ilegal și relansată în mandatul ministrului Grindeanu pe traseu de la Filiași la Lugoj de data aceasta, Craiova-Filiași regăsindu/se în proiectul drumului expres Craiova-Tg Jiu. Drumul Expres Filiași-Lugoj cuprinde patru loturi â, iar ideea pe tronsoane vine pentru a reduce termenele. Specialiștii spun că sunt avantaje și dezavantaje.
Drumul Filiași – Lugoj are 230 kilometri, patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni. Ieri s-au anunțat câștigătorii pentru 3 loturi, de fapt, un singur câștigător. Acum, proiectarea pentru cele trei loturi ( 170 de km.), adică cu 80 de km în minus, costă 70 de milioane de lei. Rămâne de văzut dacă IRIMAT va realiza la termen proiectarea pe primele trei loturi.