„Online Marketing Academy” – a doua etapă

0
437

La sfârşitul lunii martie va începe cea de-a doua sesiune a programului-pilot „Online Marketing Academy”, organizat de Google în colaborare cu agenţii partenere şi universităţi româneşti de top din domeniul economic, tehnic şi de comunicare. Programul are ca obiectiv dezvoltarea şi sprijinirea viitorilor specialişti în domeniul online. Prima fază a programului Online Marketing Academy s-a derulat în toamna anului trecut în patru oraşe, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara şi Bucureşti, şi a cuprins cursuri de noţiuni de bază în online marketing. În total au fost susţinute peste 150 de ore de curs pentru peste 1.500 de studenţi.

România are un potenţial important de dezvoltare

Obiectivul final al programului este ca participanţii să obţină certificarea Google Certified Individual (GQI), iar apoi plasarea acestora pe poziţii de „account manager” sau “online marketing specialist” în agenţii de marketing sau „online marketing managers” în companii de top. „Cu aproximativ 100 de mii de companii prezente online, România are un potenţial important de dezvoltare. Există mult loc de creştere în zona de online, în condiţiile în care un număr nu foarte mare din aceste companii folosesc servicii de promovare online, iar cunoştinţele în acest domeniu sunt încă destul de restrânse. Prin acest program, ne-am propus să pregătim şi certificăm un număr semnificativ de persoane, iar apoi le sprijinim să îşi găsească un loc de muncă în agenţiile de online”, a declarat Rareş Rusu, Marketing Manager, Google România.

Zece cursuri de tehnici avansate

Dacă în prima parte au fost vizate noţiunile de bază, a doua sesiune a programului Online Marketing Academy va cuprinde zece cursuri de tehnici avansate de online marketing, pe teme precum: cum să foloseşti AdWords pentru promovarea afacerilor online şi atragerea de noi clienți, cum funcţionează agenţiile de marketing, mobile advertising, Advanced Search & Display. Cursurile se vor desfăşura pe durata a 3 luni şi se vor finaliza cu examenele de obținere a certificărilor GQI, care vor avea loc în iunie. Certificarea reprezintă cea mai cunoscută emblemă din domeniul publicităţii online, care o pot folosi fie pentru a se angaja în agenţiile de advertising online din ţară sau străinătate, fie în deschiderea propriei agenţii. La cursurile din sesiunea a doua pot participa doar studenţii înscrişi deja în program din universităţile selecţionate: ASE Bucureşti; Universitatea Bucureşti; ULB Sibiu; UBB Cluj Napoca; UVT Timişoara.


Programul pilot se va extinde în 2014 pentru a cuprinde un număr mai mare de universităţi din mai multe oraşe.