BCR a lansat ieri Raportul pe Turism. „Deşi are unul dintre cele mai ridicate potenţiale din turism din regiune (peisaje naturale şi biodiversitate), România atrage destul de greu turişti străini care sunt dispuşi să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât cei autohtoni“, a declarat Lucian Anghel, economistul şef al BCR cu ocazia lansării Raportului pe Turism. Mai multe investiţii străine directe vor contribui la îmbunătăţirea serviciilor şi vor pune bazele pentru creşterea numărului de turişti străini precum şi a duratei sejururilor petrecute în România. Investiţiile organice alături de pătrunderea capitalului străin în turism ar putea genera fluxuri adiţionale de 1-1,5 miliarde euro în balanţa turismului în 2016, se arată în Raport.
Educaţia angajaţilor este un activ important
Infrastructura de transport rutier mai bună, acces mai uşor la atracţiile turistice locale – pentru aducerea infrastructurii rutiere aproape de standardele europene trebuie dezvoltată acoperirea şi calitatea sa; transportul pe şosea este dominant atunci când se călătoreşte dintr-un loc în altul. „Educaţia angajaţilor este un activ important în cadrul serviciilor de turism. Educaţia primară are o pondere importantă în cadrul forţei de muncă din turism în România, cu un posibil impact negativ asupra calităţii serviciilor şi a condiţiilor de călătorie a turiştilor străini“, a adaugat Lucian Anghel. Campaniile publicitare mai bune pot asigura o poziţie mai înaltă a României pe harta turismului internaţional. Promovarea imaginii României în străinătate a început să dea roade iar sosirile turiştilor străini au crescut cu 11% în primele şapte luni ale acestui an, în timp ce fluxurile brute din balanţa turismului au avansat cu 16% în aceeaşi perioadă, se mai arată în raport.