Cotele Dunării se situează, în continuare, sub cele normale pentru această perioadă, respectiv 4.650 mc/s. Specialiştii din cadrul INHGA estimează că până la sfârşitul acestei săptămâni debitul fluviului la intrarea în ţară va scădea până la valoarea de 2.700 mc/s, situaţie în care navele de mare tonaj ar putea avea din nou probleme.
Atât pe Jiu, cât şi pe Dunăre, debitele şi nivelurile sunt în scădere. La staţiile hidrometrice din Dolj, pe râul Jiu acestea înregistrează scăderi pe toate sectoarele de curs, cu excepţia celui inferior, unde s-au înregistrat şi uşoare creşteri, cu totul izolate, ca urmare a propagării apelor uzinare. Pe afluenţi şi celelalte râuri interioare, nivelurile şi debitele au fost în general staţionare şi în scădere uşoară pe întreg teritoriul aflat în administrarea ABA (Administraţia bazinală de Apă) “Jiu”, cu excepţia bazinului inferior unde, izolat, au fost şi creşteri nesemnificative. Conform prognozei elaborate de Compartimentul Prognoze Bazinale al ABA “Jiu”, precum şi de INHGA–CNPH, în următorul interval nivelurile şi debitele la staţiile hidrometrice vor fi în general staţionare.
Dacă în zilele de 6 şi 7 noiembrie a.c., debitul Dunării la intrarea în ţară, secţiunea Baziaş, a fost în scădere până la valoarea de 3.000 mc/s, conform diagnozei şi prognozei INHGA-CNPB, situându-se sub media multianuală a lunii noiembrie, care este de 4.650 mc/s, în următorul interval acesta va fi în scădere până la valoarea de 2.900 mc/s, pentru ca la sfârşitul acestei săptămâni să ajungă la valoarea de 2.700 mc/s.
În zona porturilor de referinţă Cetate (Salcia), Calafat (Bogdanu), Rast (Linovo) şi Bechet (Păpădia) adâncimile minime efective se situează sub cota normală a Dunării – 400 m –, fiind considerate puncte critice. În prezent, circulaţia pe Fluviu nu se desfăşurarea cu dificultate, însă specialiştii avertizează că navele de mare tonaj ar putea întâmpina probleme odată cu scăderea nivelului Dunării.