La inițiativa și insistențele ministrului PSD al Transporturilor guvernul a modificat prin Ordonanță de Urgență legea achizițiilor publice pentru a crește viteza de realizare a investițiilor în infrastructura publică și pentru a folosi toată finanțarea din banii europeni, indiferent că e vorba de Planul Național de Redresare și Reziliență sau de fonduri structurale.
Principalele modificări legislative vizează reducerea termenelor pentru eliberarea aprobărilor și avizelor de către autoritățile locale; eliminarea contestațiilor nejustificate și delăsarea celor care după semnarea contractelor nu se mobilizează și nu respectă termenele contractuale; actualizarea costurilor pentru a acoperi creșterea prețurilor la materiale de construcții și energie ce va fi inclusă în clauzele contractelor cu termen mai mare de 6 luni; interdicția de a mai participa la licitații pentru constructorii care nu respectă graficele intermediare de execuție și măsuri pentru descurajarea companiilor care vin cu oferte subdimensionate pe care nu le pot onora după ce câștigă licitația.
Un prim exemplu al implicării miniștrilor social-democrați în gestionarea proiectelor mari de infrastructură îl reprezintă finalizarea unui segment de șosea rapidă din drumul expres Craiova-Pitești. În ciuda crizei energetice și a războiului din Ucraina, ministerul Transporturilor continuă să deruleze cel mai amplu program de investiții din ultimii 30 de ani. Unele investiții sunt deja finalizate și inaugurate, cum este cazul primului sector de drum expres din România, de pe traseul Craiova-Pitești. Centura orașului Balș, sectorul inaugurat la finalul lunii aprilie, de ministrul Sorin Grindeanu, are 18,5 km și a fost finalizat cu o lună mai devreme față de termenul contractual.
De ce este atât de important acest drum pentru România? Pentru că uzina de mașini Ford, care a devenit anul trecut al doilea exportator al României,vrea să crească producția la fabrica de la Craiova la un sfert de milion de mașini pe an. Adică, cu 100.000 de autovehicule mai mult decât acum. Pentru asta însă, reprezentanții constructorului auto american cer drumuri moderne. Așadar, este obligatoriu ca ministerul Transporturilor să se asigure că drumul expres Craiova Pitești se va finaliza la timp.
De asemenea este esențială pregătirea și adaptarea rapidă a infrastructurii țării noastre, atât în perspectiva reconstrucției Ucrainei, de după război, cât și în această perioadă de conflict. Iar portul Constanța a devenit vital pentru întreg tranzitul de mărfuri din zona Mării Negre. Pentru PSD este vital ca România să utilizeze la maximum orice oportunitate în această perioadă de crize multiple, pentru a crește locurile de muncă, salariile și implicit nivelul de trai al populației.
În viziunea PSD, zona Constanța este pe cale să devină un centru economic major pentru întreaga Uniune Europeană. România are datoria să aibă un plan de acțiune eficient, pentru a face față provocărilor, în contextul în care războiul din Ucraina a ridicat miza importanței strategice a Mării Negre și a plasat România în prima linie a democrației și a unei noi realități economice.
Obiectivul nostru național este să aducem Constanța în primele 10 porturi din Europa în următorii ani.
Un prim pas a fost deja făcut în luna aprilie când guvernul a alocat deja 200 de milioane de lei pentru a crește capacitatea de operare a portului,iar liniile de infrastructură feroviară portuară au fost deblocate rapid de sutele de vagoane care, de ani de zile, zăceau acolo.
Tranzitul de mărfuri prin portul Constanța poate crește foarte mult prin preluarea și operarea mărfurilor din și către Ucraina, iar românii vor avea mai multe locuri de muncă, prețuri mai mici la alimente și combustibil și o mai mare securitate economică și națională.
La nivel guvernamental, PSD promovează o politică activă și responsabilă și susține deblocarea și realizarea rapidă a obiectivelor de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea fiecărei regiuni din țară.