Ministerul Mediului şi Administraţia Fondului pentru Mediu supun dezbaterii publice proiectul de aprobare al Programului Rabla 2014. Documentul, care poate fi consultat pe mmediu.ro şi afm.ro, vine cu câteva modificări faţă de anii trecuţi: tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, iar în program ar putea fi acceptate şi autovehicule cu o vechime mai mare sau egală cu 8 ani. Ar urma să fie puse la dispoziţia proprietarilor 20.000 de tichete, cu un buget total de 140 de milioane de lei, valoarea fiecăruia fiind de 6.500 de lei, se arată într-un comunicat remis Digi24.ro. Pentru achiziţionarea unui autovehicul nou poate fi folosit un singur tichet. Persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producătorilor/dealerilor validaţi în program. Tichetele ar urma să fie alocate electronic direct în sistemul informatic al AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu). Nu este însă obligatoriu ca persoana care îşi casează maşina să şi cumpere una nouă, de reducere putând beneficia şi altcineva. Pe lângă prima de casare, proprietarul maşinii vechi poate primi un eco-bonus în valoare de 500 lei pentru: achiziţionarea unui autovehicul nou încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100g/km sau achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid. Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare judeţ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. La nivelul fiecărui judeţ, tichetele vor fi repartizate în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validaţi şi situate în respectiva unitate teritorială, se arată în document. Pentru persoanele fizice, sesiunea de finanţare va fi organizată în patru etape, fiecare având o durată de câte 60 de zile. În prima etapă, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare judeţ. În a doua etapă, tichetele aferente fiecărui judeţ rămase neutilizate, precum şi cele alocate pentru care s-au anulat notele de înscriere, vor fi redistribuite în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validaţi din respectiva unitate teritorială. În a treia etapă, tichetele rămase se împart în mod egal între punctele de lucru ale producătorilor validaţi din judeţul respectiv. În această etapă, orice producător validat poate ceda tichetele alocate în favoarea unui alt producător validat, cu obligaţia de a informa, în prealabil, AFM. În ultima etapă, tichetele rămase se vor împărţi în mod egal între punctele de lucru. Pot participa doar producătorii validaţi care, în etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate. Tichetele neutilizate la finalul etapei a patra vor fi anulate. Calendarul Programului Rabla 2014 va fi comunicat ulterior pe site-urile MMSC şi AFM. În 2013, prin Programul Rabla au fost vândute doar 13.000 de maşini noi, în condiţiile în care au fost puse la dispoziţie 23.000 de tichete. Înmatriculările au scăzut per total cu 13%, sub pragul de 60.000 de autoturisme, nivel la care piaţa auto se regăsea doar în anii ’90. În acest context, numărul maşinilor second-hand este tot mai mare. 222.000 de autoturisme folosite au intrat în România anul trecut, cu 27% mai multe decât în 2012.
Acasă Actualitate Actualitate internă Programul Rabla 2014, în proiect: 20.000 de tichete, 6.500 lei prima de...
Comments are closed.