Conform unui Ordin al ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, directorul instituției de învățământ preuniversitar și dirigintele fiecărei clase trebuie să monitorizeze respectarea timpului maxim alocat temelor, iar elevii și părinții trebuie să dea anual feedback anual obligatoriu. Astfel, diriginții trebuie să-i monitorizeze pe ceilalți profesori dacă le dau elevilor teme de maximum două ore, în gimnaziu și liceu. În caz contrar, îi raportează la director, iar în cazul claselor primare, directorul școlii verifică dacă învățătorii le-au dat teme de maximum o oră elevilor.
Timpul alocat pentru teme este la fel ca și în prezent, o oră cel mult pentru elevii de clase primare și două ore pentru cei de gimnaziu și liceu.
Printre aspectele reglementate, anunțate de minister se numără : Art. 2. Tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează:
(1) Tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei.
(2) Tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță.
Art. 3. (1) La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă.
(2) Timpul total alocat la învățământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră.
(3) Directorul unității de învățământ preuniversitar, pe baza analizei proprii și a feedbackului elevilor/părinților, monitorizează și ia măsuri pentru respectarea prevederilor alin. (1) și (2), în urma consultării cu responsabilul și membrii Comisiei pentru curriculum.
(4) Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore.
(5) Dirigintele, pe baza analizei proprii și a feedbackului elevilor/părinților, monitorizează și informează directorul unității de învățământ preuniversitar care dispune măsuri în vederea respectării prevederilor alin. (4), în urma consultării cu responsabilul și membrii Comisiei pentru curriculum.
(6) Tema pentru acasă pentru o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe interval de învățare (modul).
Art. 4. (1) În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă pentru elevii din învățământul primar și gimnazial.
(2) Temele de vacanță sunt teme de tip suplimentar.
Art. 8. În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului față de învățare (din cauza cantității, dificultății sau monotoniei temelor etc.), oboseală fizică și emoțională, reducerea timpului liber destinat unor activități recreative (activități sportive, artistice, gospodărești, lectură etc.), adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate.
Art 9. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă.
Art. 10. (1) Anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților față de utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.
(2) Directorul, pentru învățământul primar, și dirigintele clasei, pentru celelalte niveluri ale învățământului preuniversitar, sunt responsabili pentru colectarea feedbackului, care va fi analizat în consiliile de administrație ale unităților școlare, care vor lua măsuri atât pentru eficientizarea educației prin teme, cât și pentru creșterea graduluui de satisfacție al elevilor și părinților.
















