În perioada 5.-10.06.2022 s-a desfășurat a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+,,Butterfly Effect to Maths with STEM”. Parteneriatul strategic pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, schimb interşcolar ,“Butterfly Effect to Maths with STEM,”, identificat cu numărul de referință 2020-1-LT01-KA229-077854_2, este un proiect european al cărui coordonator este unitatea școlară „Siauliu Medelyno progimnazija” din Lituania, partener fiind și „Școala Profesională Daneți” din România. Gazda mobililități menționate a fost școala parteneră RIGAS 80 VIDUSSKOL din Riga, Letonia.
Video Analysisa fost titlul a activității la care au participat echipe de profesori din: Turcia (CIGLI IMKB MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI), Romania (Școala Profesională Daneți), Lituania (Siauliu Medelyno progimnazija), Letonia (Rigas 80 vidusskol), Portugalia (Esprominho) și Croația (OSNOVNA SKOLA FRA KAJE ADZICA). La această întâlnire, de la Școala Profesională Daneți a participat o echipă alcătuită din cinci cadre didactice.
Obiectivele de bază ale proiectului
Dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor; conectarea cunoștințelor elevilor în matematică cu situații practice din viața reală; rezolvarea problemelor matematice cu tehnologia; învățarea bazată pe proiecte în cadrul Stem (Știință, Tehnologie, Matematică, Inginerie); îmbunătățirea abilităților de învățare continuă a elevilor și profesorilor etc. “În cadrul mobilității din Letonia au avut loc activități care au contribuit la atingerea obiectivelor proiectului dar și vizite ale celor mai reprezentative obiective culturale și istorice din zonă. Așadar, în cadrul întalnirii au avut loc activități de instruire în cadrul cărora cadrele didactice din cele șase ţări s-au familiarizat cu analiza video. În ultima zi de activitate, participanții au primit certificate de participare la activitățile din cadrul proiectului ce au avut loc la Riga. Proiectul contribuie la creșterea prestigiului și a calității activităților instituțiilor din cadrul parteneriatului, precum și la promovarea acestora în context european, la creșterea calității formării inițiale pe care o oferă, facilitând contactul școlilor cu piața muncii europene”, a precizat prof. Simona Vărzaru, coordonator proiect.