Una din trei companii este condusă de o femeie, iar 35% dintre IMM-urile din România sunt deținute de femei, conform datelor actualizate pe portofoliu ale Băncii Comerciale Române (BCR).
Mediul de business feminin din România cunoaşte o dezvoltare din ce în ce mai accelerată, în condiţiile în care tot mai multe companii cooptează în conducere reprezentate ale sexului frumos şi din ce în ce mai multe firme sunt deschise de către femei-antreprenor. De altfel, potrivit datelor BCR, afacerile conduse de femei au înregistrat, în ultimii trei ani, o evoluție față de restul business-urilor, cu o creștere anuală a cifrei de afaceri cu 2% mai mare decât media națională a companiilor. „Femeile în poziţii de conducere inspiră în cultura corporativă principii de bază și valori precum: bunătate, transparenţă, încredere, înţelegere şi obiectivitate. Multe femei au atenţie distributivă şi sunt excelente când vine vorba de colaborare. Nu le este frică să încerce lucruri noi şi nu se tem de greşeli, atât timp cât pot fi constructive. Femeile au dovedit că pot face faţă multor provocări din domeniul de business datorită ambiţiei şi dorinţei lor de a cunoaşte lucrurile în detaliu. Femeile au redefinit conducerea în multe feluri, ceea ce a contribuit la recunoașterea valorilor reprezentate de femei în zona de business…”, a declarat Dana Demetrian, vicepreşedinte Retail&Private Banking BCR
Zona de servicii este preferată de doamne
Domeniile în care doamnele aleg, cel mai adesea să-şi deschidă o afacere, sunt cele din zona de servicii – consultanţă în afaceri, saloane de înfrumuseţare – şi comerţ – farmacii, magazine alimentare şi îmbrăcăminte. Conform aceloraşi date, cele mai mari oraşe ale ţării – Bucureşti, Cluj şi Timişoara – concentrează peste 30% din afacerile înfiinţate în ultimii doi ani de femei, iar ponderea firmelor deţinute de doamne este cu 4% mai mare faţă de media naţională în aceste trei mari aglomerări urbane. „Femeile din România se emancipează în materie de business, iar acest lucru se vede în fiecare zi, îl simţim în activitatea noastră curentă şi nu poate decât să ne bucure. Prin ambiţia şi eleganţa de care dau dovadă, doamnelor li se acordă un loc din ce în ce mai important în lumea afacerilor, iar contribuţia lor managerială se regăseşte direct în performanţa business-urilor şi în cifra de afaceri a companiilor”, a declarat Anca Petcu, director Reţea Corporate BCR.
Femeile aleg să investească în fonduri de investiţii într-o proporţie mai mare faţă de bărbaţi
O altă dovadă a dorinţei de emancipare financiară a femeilor din România stă în modul în care acestea se raportează la produsele financiare, precum și în comportamentul investiţional. Astfel, până la sfârşitul anului trecut, aproximativ 41% din portofoliul de credite al BCR era deţinut de femei şi numai 38% dintre doamne se înscriau în categoria creditelor neperformante, în comparaţie cu 62% – cota mult mai ridicată a domnilor. În acelaşi timp, femeile aleg să investească în fonduri de investiţii într-o proporţie mai mare faţă de bărbaţi (50,5% femei, 49.5% bărbaţi) şi deţin la momentul de faţă active de peste 2,8 miliarde de lei, potrivit datelor ERSTE Asset Management. Acelaşi date arată că femeile sunt mai conservatoare faţă de bărbaţi în ceea ce priveşte selecţia tipului de investiţie, în condiţiile în care peste 64.000 de femei au investit în fonduri de obligațiuni şi piaţa monetară, fonduri cu un grad de risc scăzut, cu 4% mai multe decât bărbaţii.
Este un lucru foarte bun si imbucurator,dealtfel femeile din principiu,gospodaresc mai bine banul,afacerea.Sunt intradevar multe activitati care se preteaza pentru femei,activitatea medicxilor de familie fiind prioritara,apoi in domeniul comertului si al industriei usoare,dar surprinzator sunt multe care se acseaza pe investiti.
Comments are closed.