OCPI Dolj, întâlnire de lucru cu primarii celor 13 comune în care vor începe lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor

0
448

Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj a organizat marți, 6 septembrie 2022, o întâlnire de lucru cu primarii celor 13 comune în care vor începe lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor la nivelul întregii unități administrativ-teritoriale (UAT). Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 – 2020.

La întâlnirea care a avut loc la sediul instituției au participat directorul OCPI Dolj, Alin Victor DUMITRESCU, Șeful Serviciului Cadastru, Ionuț Alexandru POPESCU, Șeful Biroului Înregistrare Sistematică, Ana Maria PITĂROIU, primarii/reprezentanții comunelor Afumați, Almăj, Amărăștii de Jos, Cerăt, Coșoveni, Ișalnița, Malu Mare, Podari, Radovan, Siliștea Crucii, Țuglui, Urzicuța și Valea Stanciului și reprezentanții firmelor care vor realiza lucrările de cadastru.

Întâlnirea a avut drept scop conștientizarea autorităților locale și a prestatorilor de servicii atât cu privire la beneficiile cadastrului sistematic, la etapele acestui proces cât și referitor la rolul fiecărei entități implicate.

„Prima etapă a lucrărilor de înregistrare a proprietăților în evidențele de cadastru și carte funciară constă în campania de informare, desfășurată la nivel local. Ulterior, reprezentanții prestatorului, însoțiți de cei ai primăriei, vor merge din casă-n casă. Pentru ca lucrările să se desfășoare cu celeritate, este absolut necesară cooperarea cetățenilor. Aceștia trebuie să pregătească actele de proprietate, în copie, și să  permită accesul prestatorilor pe proprietate, pentru măsurători. Apoi, oamenii trebuie să verifice rezultatele lucrărilor, care vor fi afișate la primărie și să depună contestații sau cereri de rectificare, dacă va fi cazul”, a explicat Alin Victor DUMITRESCU, directorul OCPI Dolj.

În județul Dolj, dintre cele 31 de comune care beneficiază de finanțare europeană pentru realizarea cadastrului, două sunt finalizate (Brădești și Pielești), iar 11 sunt în lucru (Bistreţ, Calopăr, Cetate, Dioşti, Giurgiţa, Leu, Maglavit, Moţăţei, Poiana Mare, Rast și Teslui). Pentru celelalte cinci comune care au rămas neatribuite (Cârcea, Coțofenii din Față, Ghercești, Negoi și Robănești), ANCPI va iniția o nouă procedură de licitație.

ANCPI este beneficiarul Proiectului major „Creșterea gradului de acoperire și de incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”, inclus în Axa prioritară 11 din POR 2014-2020. Proiectul completează obiectivul PNCCF, prin realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pentru 5.758.314 de hectare din 660 de UAT-uri situate în zone rurale ale României. Valoarea totală a proiectului este 312.891.155 de euro, din care 265.957.482 reprezintă fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană și 46.933.673 – cofinanțare de la bugetul de stat.

Lista UAT-urilor din județul Dolj în care încep lucrări de cadastru finanțate din fonduri europene:

Nr. crt. Județ Denumire UAT

 

Suprafață de contractat
(hectare)

1. DOLJ AFUMAȚI 3.070
2. ALMĂJ 2.639
3. AMĂRĂȘTII DE JOS 4.813
4. CERĂT 3.218
5. COȘOVENI 3.666
6. IȘALNIȚA 3.182
7. MALU MARE 3.091
8. PODARI 5.144
9. RADOVAN 4.100
10. SILIȘTEA CRUCII 3.256
11. ȚUGLUI 3.747
12. URZICUȚA 3.567
13. VALEA STANCIULUI 7.246