Juriştii Primăriei Hunedoara, căreia îi aparţine Muzeul Castelul Corvinilor, caută o soluţie pentru a obliga o loterie din Canada să scoată dintr-o reclamă fotografia Castelului, cu o etichetă de 5 dolari agăţată pe un turn. Castelul din Hunedoara, unul dintre cele mai importante monumente de arhitectură gotică din România, apare într-o fotografie ce se vrea a fi o reclamă la o loterie din Ontario, Canada, cu o etichetă de 5 dolari canadieni agăţată pe unul dintre turnuri, care încearcă să convingă oamenii să cumpere biletele de loterie de 5 dolari canadieni şi sugerează că dacă vor fi câştigători vor putea cumpăra un castel, transmite corespondentul Mediafax. „Castelul Corvinilor este marcă înregistrată atât vizual, pentru ca să nu poată fi folosit în reclame sau de către diverse persoane care ar vrea să vândă tot felul de suveniruri cu fotografia, cât şi ca marcă, pentru ca altcineva să nu poată numi astfel un alt edificiu. După ce am primit fotografia din Canada am anunţat Departamentul Juridic pentru a găsi o soluţie, pentru a-i obliga să renunţe la reclamă”, a declarat administratorul Castelului Corvinilor, Dan Bera. Juriştii vor încerca să vadă dacă legea permite acţionarea în judecată pentru obţinerea de despăgubiri pentru folosirea fotografiei cu Castelul Corvinilor într-o reclamă. Castelul a fost inclus de curând, pe cunoscutul portal turistic TripAdvisor, între primele cinci destinaţii de vacanţă din România, în baza voturilor primite din partea turiştilor care l-au vizitat. Anul trecut, Castelul Corvinilor din Hunedoara a fost inclus în topul palatelor de poveste, într-un clasament alcătuit de site-ul american huffingtonpost.com. De la an la an, tot mai mulţi turişti vizitează castelul, numai în 2013 pragul monumentului istoric fiind trecut de aproximativ 300.000 de persoane.