Directorul Regiei de Termoficare, Tatian Tudorache, şi directorul economic al RAT Craiova, Marian Teodorescu, au ieşit, ieri, într-o conferinţă de presă, pentru a aduce explicaţii referitoare la acuzaţiile care s-au adus în legătură cu situaţiile financiare ale acestor regii.
Potrivit directorului Tatian Tudorache, Regia de Termoficare Craiova a fost supusă unor numeroase controale din partea instituţiilor abilitate ale statului, care nu au găsit nereguli pe care conducerea să le fi ascuns în mod intenţionat. Acesta a explicat că o mare parte din datoriile Regiei provind din creanţele nerecuperate de la populaţie, dar şi din pierderile de pe reţea: “În 2010 a venit un control al ANAF şi a impus un procent de 5% al pierderilor. Acest procent reprezintă cam 20.000-30.000 de gigacalorii, iar în bani înseamnă vreo 300 de miliarde de lei, la care se adaugă penalităţile. În toamna lui 2011 am cerut Consiliului Local Municipal să ne reglementeze acest procent, care urma să fie recuperat de la bugetul local, dar nu ne-a fost aprobat. Ca atare, suntem şi din această cauză în această situaţie financiară”, a explicat Tudorache. “Nu a existat nici o infracţiune care să fie pedepsită material. Bilanţul a fost prezentat în cadrul Consiliului şi la ANRSC şi cred eu că nimeni nu îşi permite să facă publice nişte falsuri”, a mai spus directorul de la Termoficare.
Din 2013, parcul RAT Craiova va fi înnoit
Directorul economic al RAT Craiova, Marian Teodorescu a dat explicaţii referitoare la achiziţionarea celor 40 de autobuze second-hand, de la o firmă din Italia, în 2008. Acesta a fost acuzat că ar fi cumpărat mijloacele de transport de la o firmă-fantomă, care ulterior nu a mai fost găsită. “La data licitaţiei, firma exista. Ulterior, şi-a schimbat denumirea, dar şi-a păstrat acelaşi cod fiscal”, a precizat acesta. Potrivit lui Teodorescu, autobuzele nu au fost tractate, ci au venit “pe roţile lor”. Aceste mijloace de transport au circulat un an pe străzile din Craiova. “În 2010, am realizat un profit de 25 miliarde de lei de pe urma lor. În 2011, pentru că nu au mai fost bani să se cumpere piese, au fost luate după ele anvelopele şi acumularorii”. Întrebat care este durata de viaţă a aceastor mijloace de transport, Teodorescu a spus că, prin contract, ele au fost garantate pentru 8 ani, drept pentru care mai pot fi reparate şi folosite în trafic. “Din 2013, vom avea şi tramvaie noi şi autobuze pentru că se va da drumul la fonduri şi pe acest segment. Până atunci, ne cârăim cu ce avem”, a promis primarul Antonie Solomon.