Banca Comercială Română (BCR) a obţinut în T1 2018 un profit net de 252,7 milioane RON (54,3 milioane EUR), susţinut de dezvoltarea afacerii și îmbunătățirea continuă a calității portofoliului.
În activitatea bancară retail, datorită eforturilor continue depuse în construirea unor produse care să rapundă cât mai bine necesităților reale ale clienților, BCR a generat volume noi de credite de 1,79 miliarde RON în T1 2018, cu creșteri de 24% a creditului de nevoi personale “Divers” și vânzări de patru ori mai mari în cazul creditului standar imobiliar “Casa Mea”, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Luând în considerare și volumele de la Prima Casă, BCR și-a consolidat poziția de lider și principal partener bancar pentru românii care vor să-și cumpere o casă, cu aproape o treime din piața creditării imobiliare din România (credite noi generate). Totodată, în primul trimestru al acestui an, BCR a accelerat procesul de digitalizare si simplificare a operațiunilor.
În activitatea corporate, portofoliul de credite nou acordate s-a ridicat la 259 milioane RON. Se remarcă aici o creștere semnificativă, de 13%, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, a finanțărilor pentru întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), ca urmare a strategiei proactive de susținere a antreprenorilor locali. În cadrul finanțărilor de tip corporate, BCR se implică în câteva sectoare-cheie pentru economia românească, precum industria auto, agricultură, energie și logistică. Co-finanţarea proiectelor cu fonduri europene rămâne solidă, portofoliul atingând un volum de finanţări de 8 miliarde RON.