Înconjurat de o mulţime de directori din Primărie, primarul Antonie Solomon a tăiat, ieri, buricul la primul şantier din acest an. Reabilitarea bulevardelor “Olteniei” şi “Tineretului”, din cartierul Craioviţa Nouă, este făcută de firma Delta ACM ’93 Bucureşti şi ar trebui să fie gata într-o lună, şi nu în două, respectiv trei luni, cum prevedeau termenele contractuale.
Intersecţia din zona Materna, cartierul Craioviţa Nouă, era, ieri-dimineaţă, înţesată de muncitori. O maşină a Poliţiei Locale blocase o cale de acces şi toată lumea stătea pe loc şi aştepta. Purtând o cămaşă într-o puternică nuanţă de violet, primarul Antonie Solomon şi-a făcut apariţia în scurt timp. Câţiva directori au şi venit în jurul lui pentru a-i pune la dispoziţie ultimele şi cele mai proaspete informări. Edilul-şef nu mai avea nevoie de date suplimentare şi i-a îndepărtat. “Ştiu pentru ce mă aflu aici, mie să-mi spuneţi numai când să începem”. Între timp, locatarii ieşiseră pe la balcoane, alţii se întorceau de la piaţă cu zarzavaturile în plase, unii ieşiseră din sediul unei bănci, care se află chiar pe colţ. Toţi stăteau pe loc, să vadă ce se întâmplă, de ce a venit primarul în cartierul lor şi încă de ce a adus cu sine o echipă aşa de numeroasă de angajaţi în salopete.
Invazie de muncitori în Craioviţa Nouă
«Ce vedeţi dumneavoastră aici nu este un miting de protest. Sunt peste 80 de muncitori care abia aşteaptă să înceapă munca pe cele două bulevarde mari ale Craiovei şi ale cartierului Craioviţa Nouă. De fapt, acest cartier este un oraş, este un oraş în oraş pentru că are peste 90.000 de locuitori. Iar aceste bulevarde, “Olteniei” şi “Tineretului”, vor fi modernizate printr-o finanţare nerambursabilă şi vor arăta ca nişte bulevarde europene”, a spus primarul Antonie Solomon, spulberând şi cea mai mică urmă de îndoială. Pentru că era aşezat în mijlocul intersecţiei, craiovenii care şi-au putut face loc printre muncitorii şi şefii din Primărie şi nici nu au putut să îi recepţioneze, pe viu, mesajul. Doi cetăţeni, pensionari, s-au strecurat totuşi printre directorime şi au ajuns în apropierea primarului. Solomon s-ar fi aşteptat ca aceştia să vină cu o solicitare, însă s-a dovedit că oamenii veniseră doar să îl salute.
Bulevardele vor fi gata într-o singură lună
Cea mai mare noutate cu care a venit Solomon în Craioviţa Nouă a fost însă alta. Primarul a spus că, în ciuda faptului că specialiştii au stabilit că lucrările de reabilitare se pot face în două şi, respectiv, trei luni, bulevardele vor fi gata numai într-o lună. “Au fost probleme cu licitaţia, contestaţii, litigiu la Curtea de Apel şi în final am dat dispoziţia de începere a lucrării. Timpul ne permite, bulevardul l-am curăţit de zăpadă, aşadar într-o lună se va circula cum se circula pe alte bulevarde reabilitate. Termenul de execuţie este de trei luni şi jumătate, dar nu o să accept niciodată aşa ceva, pentru că e mare deranj în zonă», a spus acesta. Pe bulevardul “Olteniei” vor fi amenajate şi 550 de locuri de parcare, iar pe “Tineretului” – 230 de locuri. Pe lângă refacerea carosabilului, vor mai fi schimbate bordurile, modernizate trotuarele şi amenajate spaţiile verzi de pe linia mediană.
Valea Vlăicii va fi deschisă la mijlocul lunii mai
Cele două bulevarde din Craioviţa Nouă fac parte dintr-un proiect mai amplu, finanţat cu 60 milioane de lei, din fonduri europene nerambursabile. La aceste străzi se mai adaugă încă patru, “Brestei”, “Pelendava”, “Amaradiei” şi “Toamnei”, care, de asemenea, vor fi reabilitate în cursul acestui an. «Pe strada „Toamnei”, Compania de Apă va trebui să execute nişte lucrări de investiţii privind canalizarea cartierului şi probabil că o să mai stăm. Pe strada „Amaradia” e mare deranj din cauza lucrărilor de la pasajul suprateran, care încurcă foarte mult deschiderea unui alt şantier. Dar sperăm că într-o lună, o lună şi jumătate, să dăm posibilitatea să circule în zona pasajului şi o să intrăm cu modernizarea şi pe „Amaradia”», a declarat edilul. Potrivit lui Solomon, la sfârşitul acestei primăveri Valea Vlăicii va fi deschisă traficului rutier, maşinile urmând să circule deocamdată pe lângă şi pe sub pasaj.