“Lucrurile avansează rapid, după părerea mea mult mai rapid decât ar trebui și deja avem multe situații contradictorii, în sensul în care din același grup politic vin propuneri diferite, ceea ce arată că grupurile politice sunt divizate pe această temă”, susține europarlamentarul Marian Jean Marinescu, într-o postare pe pagina de Facebook. De exemplu, în dosarul referitor la emisiile de dioxid de carbon pentru mașini, raportorul devansează termenul pentru zero #emisii la țeava de eșapament și propune 2032, iar raportorul pentru opinia din Comisia ITRE, propune ca reducerea emisiilor să fie de 95% în loc de 100%, iar asta înseamnă că motorul cu combustie trăiește și după 2035. “Vom avea foarte multe dispute de acest gen, pentru că la fel se întâmplă și în grupul nostru politic. Colegii din comisia ENVI vor condiții multe mai grele, unele chiar complet ilogice cum este cea care solicită ca aviația să folosească din 2025 combustibil alternativ, în condițiile în care Comisia a propus 5% în 2030 iar piața nu este pregătită, pentru că nu există producția de #combustibili #alternativi”, a mai spus eurodeputatul român.
Marian Jean Marinescu explică modul în care se lucrează în grupul PPE. Mai exact, într-un sistem de coordonare pentru că aceste dosare sunt interconectate. “Ne întâlnim foarte des în cele 3 grupuri de lucru, cel din ENVI, din ITRE și cel din TRAN și sper că vom ajunge la o concluzie echilibrată. Am reușit să îi conving pe colegii mei din comisia transport (TRAN) să facem un pachet de amendamente pe care să îl depunem în toate comisiile și deja am început cu dosarul privind infrastructura de alimentare cu combustibili alternativi, pachet de amendamente depus deja în comisia ENVI, urmând să fie depus în ITRE și TRAN. În continuare vom avea foarte mult de lucru la Pachetul Fit for 55%”, a subliniat deputatul european.