Ford confirmă şapte din 13 vehicule electrice noi la nivel global, care vor fi lansate în următorii cinci ani, incluzând F-150 Hibrid, Mustang Hibrid şi Transit Custom Hibrid plug-in şi va lansa un SUV complet electric cu o autonomie de cel puţin 300 mile şi două noi vehicule de poliţie electrificate. Producătorul auto investeşte 700 milioane USD şi adaugă 700 de locuri de muncă directe în Fabrica de Asamblare din Flat Rock (Michigan) pentru a produce vehicule electrifice şi autonome de înaltă tehnologie – plus modelele reprezentative Ford Mustang şi Lincoln Continental. Ford testează în prezent tehnologie wireless care face ca reîncărcarea unui vehicul electric să fie la fel de uşoară ca şi gararea într-un loc de parcare; în plus, compania va testa anul acesta prototipurile de vehicule electrice în Londra, New York şi alte oraşe mari din SUA. Constructorul american îşi anulează planurile pentru o nouă fabrică de 1,6 miliarde USD în San Luis Potosi, Mexic şi va produce noua generaţie de autovehicule Focus în fabrica existentă în Hermosillo, Mexic, pentru a îmbunătăţi profitabilitatea companiei.
Ford a furnizat la începutul săptămânii detalii despre şapte din cele 13 vehicule electrifice noi la nivel global pe care plănuieşte să le lanseze în următorii cinci ani, incluzând versiuni hibrid ale modelelor reprezentative F-150 şi Mustang în SUA, un vehicul comercial Transit Custom hibrid plug-in în Europa şi un SUV complet electric cu o autonomie prevăzută la cel puţin 300 de mile pentru clienţii din toată lumea. Producătorul şi-a anunţat de asemenea planurile de a investi 700 de milioane USD pentru extinderea Fabricii de Asamblare din Flat Rock, Michigan pentru a produce aici vehicule electrice şi autonome de înaltă tehnologice alături de Mustang şi Lincoln Continental. Extinderea fabricii va genera 700 de locuri de muncă directe.
O investiţie de 4,5 miliarde USD
Aceste acţiuni fac parte dintr-un plan amplu al Ford, ce presupune o investiţie de 4,5 miliarde USD în domeniul dezvoltarii de vehicule electrifice până în 2020. Planurile Ford sunt parte din strategia companiei de a deveni lider în mobilitate şi în ceea ce priveşte vehiculele electrice şi autonome, precum şi în furnizarea de noi soluţii de mobilitate. „Pe măsură ce tot mai mulţi clienţi din întreaga lume devin interesaţi de vehiculele electrice, Ford se angajează să fie un lider în oferirea unei game vaste de vehicule electrice, servicii şi soluţii pentru clienţii săi care să le îmbunătăţească acestora viaţa. Investiţiile noastre şi gama în extindere reflectă viziunea noastră potrivit căreia ofertele globale de vehicule electrificate vor depăşi vehiculele alimentate cu motorină în următorii 15 ani…”, a afirmat Mark Fields, Preşedinte şi Director Executiv Ford. Ford îşi concentrează planul EV (vehicule electrice) pe zonele sale forte – prin electrificarea celor mai populare modele de utilitare, SUV-uri şi vehicule din gama „performance”, astfel ca acestea să fie mai eficiente, productive şi mai distractive de condus.
Primii hibrizi ai companiei acţionaţi de motoare EcoBoost
În plus, Ford anunţă că gama sa globală de vehicule utilitare va include primii hibrizi ai companiei acţionaţi de motoare EcoBoost mai degrabă decât de cele cu aspiraţie naturală, îmbunătăţind şi mai mult performanţa şi economisirea de combustibil. Compania are în plan de asemenea să fie la fel de agresivă şi în ceea ce priveşte dezvoltarea de servicii şi soluţii globale pentru vehiculele electrice. Acestea includ gestionarea flotei, planificarea rutei şi soluţii de telematică pentru vehiculele electrice. Pentru a susţine noua eră a vehiculelor, Ford va adaugă 700 de locuri de muncă directe noi în SUA şi va investi 700 de milioane USD pe parcursul următorilor patru ani, creând noul Centru de Inovare a Fabricaţiei în uzina sa de Asamblare din Flat Rock. Angajaţii de aici vor construi vehiculul utilitar mic complet nou cu o autonomie a bateriei extinsă precum şi vehiculul complet autonom pentru „ride hailing” şi „ride sharing” – alături de mărcile reprezentative Mustang şi Lincoln Continental. „Sunt încântat că am reuşit să asigurăm locuri de muncă suplimentare UAW-Ford pentru muncitorii americani. Bărbaţii şi femeile de la Fabrica de Asamblare din Flat Rock au demonstrat un mare angajament faţă de fabricarea produselor de calitate, şi aşteptăm cu nerăbdare să asistăm la succesul lor care va continua cu o nouă generaţie de vehicule de înaltă tehnologie.”, a afirmat Jimmy Settles, Vicepreşedinte UAV, Departamentul Naţional Ford.
Ford îşi anulează planurile privind fabrica nouă din San Luis Potosi, Mexic
Această investiţie progresivă în Fabrica de Asamblare din Flat Rock provine de la cele 6,1 miliarde USD pe care compania planificase anterior să le investească într-o fabrică nouă din Mexic. Ford a anunţat că îşi anulează planurile privind fabrica nouă din San Luis Potosi, Mexic. A anunţat de asemenea că, pentru a îmbunătăţi probabilitatea companiei şi pentru a garanta succesul financiar precum şi cel comercial al vehiculului său, noua generaţie Focus va fi construită la o fabrică existentă în Hermosillo, Mexic. Acest lucru va face loc pentru două produse reprezentative noi în Fabrica de Asamblare din Wayne, Michigan, unde este fabricat în prezent modelul Focus – ceea ce va asigura aproximativ 3.500 de locuri de muncă în SUA.
„Capacitate mai mare pentru autoutilitare, productivitate mai mare pentru vehiculele comerciale”
Pe baza a două decenii de experienţă, Ford aplică lecţiile învăţate pentru a oferi tehnologie, software şi servicii brevetate care să îi atragă pe clienţii de autoutilitare, proprietarii de SUV-uri, entuziaştii performanţei, flotele comerciale de volum mare şi pe toată lumea printre aceştia. „Strategia globală Ford în ceea ce priveşte vehiculele electrice este să construim pe baza punctelor noastre forte. În timp ce alţii par a se concentra pe cererile înregistrate pe piaţă şi pe cifre, noi ne-am concentrat să le oferim clienţilor şi mai mult din ceea ce le place la vehiculele Ford. Asta înseamnă capacitate mai mare pentru autoutilitare, productivitate mai mare pentru vehiculele comerciale şi performanţă mai mare pentru autoturismele sport – plus economisire a combustibilului.”, a afirmat Raj Nair, vicepreşedinte executiv, Dezvoltarea Produselor, şi director tehnic.
Taxiurile hibrid Escape sunt încă pe străzi
Anul acesta, Ford începe să testeze noua sa generaţie de tehnologie EV. În oraşe care includ Londra, Ford va pune modelul Transit Custom Hibrid plug-in pe străzi în cursul acestui an, împreună cu un nou set de servicii de mobilitate şi soluţii de telematică şi conectivitate. În plus, în New York şi în alte câteva oraşe principale din SUA, Ford va testa o flotă de 20 de taxiuri Transit Connect hibrid şi prototipuri de autoutilitare în condiţii de trafic foarte solicitante. Aceste modele Transit Connect se bazează pe succesul primului taxi hibrid din lume – Hibridul Ford Escape. Numeroase taxiuri hibrid Escape sunt încă pe străzi, transportând pasageri pe distanţe care depăşesc 350.000 de mile fiecare şi care încă utilizează bateriile lor originale. În prezent, Ford este marca hibrid plug-in cel mai bine vândută din America şi a doua la nivelul vânzărilor generale de vehicule electrice în SUA.
„Investim în soluţii”
Ford lucrează şi la dezvoltarea unei game de servicii care va face şi mai uşoară gestionarea unui vehicul electric comercial, ca urmare a experientei dobandite în acest domeniu în ultimele două decenii. „Serviciile inovatoare pot fi la fel de importante pentru clienţi ca şi vehiculele electrice în sine. Investim în soluţii care să îi ajute pe clienţii privaţi precum şi pe proprietarii de flote comerciale să integreze pe deplin aceste vehicule şi tehnologii noi în vieţilor lor”, a declarat Hau Thai-Tang, vicepreşedinte la nivelul grupului în departamentul Achiziţii şi campion EV Ford. Ford are deja un acord de colaborare cu alţi câţiva producători auto din Europa pentru a crea o reţea de încărcare ultra-rapidă, protejată, care să fie semnificativ mai rapidă decât cele mai puternice sisteme de încărcare utilizate în prezent. Este planificat un obiectiv iniţial de aproximativ 400 locaţii în Europa. Până în 2020, consumatorii ar trebui să aibă acces la mii de puncte de încărcare de mare putere.
Tehnologia wireless în SUA şi Europa
Ford testeaza, de asemenea, tehnologia wireless în SUA şi Europa, care face ca reîncărcarea să fie la fel de uşoară ca şi gararea într-un loc de parcare, astfel încât şoferii să nu uite niciodată să îşi reîncarce vehiculele. Reîncărcarea wireless extinde gama vehiculelor exclusiv electrice pentru navetiştii pe distanţe scurte, chiar şi în timpul opririlor rapide. FordPass poate de asemenea ajuta clienţii să îşi rezerve orele de reîncărcare. Ford a studiat în mod amănunţit modul în care proprietarii vechi şi noi de vehicule electrice îşi utilizează vehiculele. Compania a vândut peste 520.000 vehicule electrice în America de Nord din 2005 şi 560.000 la nivel mondial.
***
Cele şapte vehicule electrice la nivel global anunţate includ:
- Un SUV mic electric complet nou, care va fi lansat până în 2020, proiectat să ofere o autonomie de cel puţin 300 de mile, care va fi construit la fabrica din Flat Rock şi vândut în America de Nord, Europa şi Asia.
- Un vehicul autonom cu volum mare proiectat pentru „ride hailing” sau „ride sharing”, care va fi lansat întâi în America de Nord. Vehiculul hibrid va debuta în 2021 şi va fi construit în fabrica din Flat Rock.
- O versiune hibrid a celui mai bine vândut vehicul F-150 pick-up care va fi disponibilă până în 2020 şi va fi vândută în America de Nord şi în Orientul Mijlociu. F-150 hibrid, construit în Fabrica Ford de autoutilitare din Dearborn, va oferi o capacitate puternică de remorcare şi încărcare şi va funcţiona ca generator mobil.
- O versiune hibrid a reprezentativului Mustang care va oferi o putere de V8 şi un cuplu şi mai redus. Mustangul Hibrid, construit în fabrica din Flat Rock, care va debuta în 2020 şi va fi disponibil în America de Nord pentru început
- Un Transit Custom Hibrid plug-in disponibil din 2019 în Europa proiectat pentru a ajuta la reducerea costurilor de exploatare chiar şi pe cele mai aglomerate străzi
- Două noi vehicule hibrid de poliţie- unul dintre cele două vehicule noi de poliţie va fi construit în Chicago, şi ambele vor fi dotate cu echipamente de poliţie la centrul de modificare a vehiculelor de poliţie dedicat Ford din Chicago.
***
Examinând 33.000 de proprietari de vehicule electrice Ford care au efectuat 58 de milioane de călătorii individuale, Ford a aflat urmatoarele:
- Distanţa de deplasare obişnuită pe zi a 88 % dintre clienţi este de 60 de mile sau mai puţin. Pentru modelele hibrid plug-in, distanţa medie de reîncărcare este de 680 de mile, ceea ce face ca deplasările la staţia de benzină să fie rare
- Clienţii doresc o autonomie electrică cât mai mare, dar anxietatea privind autonomia scade în timp pe măsură ce se acomodează şi devin familiarizaţi cu tehnologia
- 80 % din clienţii EV Ford încarcă o dată pe zi; 60 % în timpul serii
- Clienţii EV Ford, împreună, şi-au incarcat vehiculele în 9,4 milioane de seri
***
O majoritate copleşitoare de proprietari EV Ford aşteaptă să îşi înlocuiască actual model cu cel nou, arată o altă cercetare Ford. Şi anume:
- 92 % dintre clienţii cu maşini pe baterie electrică spun că vor opta pentru un alt vehicul cu baterie electrică ca următoarea lor achiziţie
- 87 % dintre clienţii care deţin modele hibrid plug-in doresc un alt model „plug-in” ca şi următorul lor vehicul