În perioada 20 iulie – 12 august a.c, Asociaţia Studenţilor din Facultatea de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie au desfăşurat un proiect cu titlul “Rolul educaţiei nonformale în dezvoltarea personală”. Obiectivul principal al acestuia a fost facilitarea dezvoltării personale a 100 de tineri prin dobândirea unor noi cunoştinţe şi abilităţi prin participarea la 4 training-uri desfăşurate şi informarea altor 3000 de tineri.
Prin proiectul “Rolul educaţiei nonformale în dezvoltarea personală” Asociaţia Studenţilor din Facultatea de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie a urmărit instruirea a 50 de tineri în comunicare şi lucru în echipă pe parcursul a 5 zile. Astfel s-au realizat două training-uri desfăşurate în paralel pentru 25 de studenţi, la finalul celor 5 zile de formare participanţii dispunând de cunoştinţe avansate de comunicare (verbală/nonverbală) şi modalităţi de organizare/management al echipei. Alţi 50 de tineri au fost formaţi în domeniile leadership şi time management. „Având în vedere faptul că necesitatea realizării unor astfel de programe de educaţie non-formală este cauzată de lipsa acestora din curricula şcolară dar şi de lipsa informării tinerilor cu privire la avantajele participării la astfel de programe, obiectul trei a fost: informarea a 3000 de tineri din Craiova, pe parcursul a 10 zile cu privire la beneficiile activităţilor de educaţie non-formală. Astfel, s-a realizat o campanie de informare în cadrul căreia s-au distribuit materiale informative ce au conţinut informaţii cu privire la beneficiile activităţilor de educaţie non-formală, modalităţi de aplicare la astfel de programe, dar şi informaţii esenţiale prezentate în cadrul training-urilor realizate: reguli de comunicare, time management, leadership şi lucru în echip”, a spus Mihai Cordescu preşedintele Asociaţiei Studenţilor din Facultatea de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie .
„Comunicare necesară indiferent de statutul în care se află tânărul”
Proiectul a urmărit facilitarea dezvoltării personale a tinerilor prin dobândirea unor noi cunoştinţe şi abilităţi, îmbunătăţind posibilităţile de exprimare a propriei personalităţi şi de adaptare la condiţiile mediului în continuă schimbare. În cadrul sesiunilor de formare, din perioada 20 – 24 iulie şi 27-31 iulie, s-au atins elemente cheie necesare dezvoltării personala a tinerilor, necesare în momentul în care are loc trecerea la un nivel superior de educaţi, sau când doresc să îşi găsească un loc de muncă. „Abilităţile de comunicare sunt necesare indiferent de statutul în care se află tânărul, stăpânirea acestor abilităţi reprezentând şanse mult mai mari de reuşită în realizarea lucrurilor propuse. Cunoaşterea elementelor necesare lucrului în echipă reprezintă de asemenea un mare atu, acest lucru permiţând realizarea cu succes şi la termen a proiectelor sau activităţilor ce trebuiesc realizate şi care ţin de un grup, dar şi o mare abilitate pe care angajatorii pun foarte mare accent. Totodată, abităţile de leadership şi time management sunt extrem de importante, un management personal eficient oferind extrem de multe avantaje”, a mai spus Mihai Cordescu.
Cei 100 de participanţi au fost selectaţi pe bază de CV-uri
În campania de informare, din 3-12 august, au fost informaţi 3000 de tineri cu privire la importanţa participării la activităţi de formare, lipsa mediatizării acestor modalităţi fiind principala problemă ce cauzează lipsa participării în cadrul unor astfel de evenimente. De asemenea, s-au prezentat modalităţi de aplicare şi informare, şi tehnicile elementare ce urmează a fi studiate în cadrul sesiunilor de formare, tinerii având la final cunoştiinte elementare de comunicare, time management, lucru în echipa si leadership. Pentru selectarea celor 100 de participanţi s-a realizat o selecţie de către membrii organizaţie pe baza CV-urilor depuse de studenţi.