Tramvaiul intră la garaj. Vin bucureştencele!

0
350

Linia de tramvai va intra în reabilitare în câteva săptămâni şi va dura aproximativ doi ani dacă firmele de construcţii, SCT Bucureşti şi Marivila, nu se vor mobiliza pentru a termina mai repede. Autorităţile locale ţin să îi liniştească pe craioveni spunându-le că au găsit deja autobuze cu care să suplinească lipsa tramvaielor: vor lua cu împrumut 25 de microbuze de la RATB, bucureştenii cumpărându-şi deja altele noi!

În scurt timp, craiovenii nu vor mai circula cu tramvaiul. Conducerea RAT Craiova a anunţat că, începând din data de 18 martie, tronsonul liniilor de tramvai cuprins între pasajul suprateran şi podul Electroputere se va închide pentru circulaţia rutieră pentru o perioadă de 10 luni. În tot acest timp, autorităţile locale vor începe lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai, execuţie care se va face cu fonduri europene. După ce se va termina lucrarea pe acest tronson, va fi deschis şantierul şi pe celălalt tronson, respectiv de la pasajul suprateran până la depoul de tramvai, din cartierul Craioviţa Nouă, care va dura 14 luni, lucrarea întinzându-se, aşadar, pe o durată de doi ani.

Luăm şi noi ce nu mai folosesc alţii

Potrivit conducerii RAT Craiova, călătorii nu vor avea însă de suferit de pe urma acestor schimbări în reţeaua de transport în comun. Noul director al Regiei, Marcel Tănăsescu, a precizat că tramvaiele vor fi scoase definitiv din trafic în timpul acestei lucrări, dar vor fi înlocuite cu autobuze. Autorităţile testează acum traseele pe care vor circula autobuzele, dar susţin că este cea mai uşoară parte după ce a fost rezolvată problema în sine a mijloacelor de transport. Potrivit lui Marcel Tănăsescu, RAT Craiova va lua 25 de autobuze din parcul auto al RATB, bucureştenii procurându-şi între timp altele noi.

Nici un angajat al RAT Craiova nu va pleca acasă

De cealaltă parte, reprezentanţii municipalităţii craiovene susţin că aceste lucrări care se fac la linia de tramvai nu vor afecta organigrama RAT Craiova. Potrivit autorităţilor, muncitorii care se îngrijeau de calea de rulare şi de starea tehnică a tramvaielor nu vor fi nevoiţi să plece acasă. Aşa cum au promis încă de la începutul anului, reprezentanţii Primăriei Craiova au subliniat din nou că nu se va face nici o disponibilizare de personal în această perioadă, oamenii urmând să fie implicaţi în execuţia propriu-zisă a lucrărilor, dat fiind faptul că ei cunosc multe detalii despre liniile de tramvai. Nici măcar vatmanii nu vor fi puşi pe liber, autorităţile dând asigurări ferme că aceştia îşi vor păstra posturile.

Un proiect de 60 milioane de lei

Proiectul privind modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale polului de creştere este finanţat cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional (POR), Axa prioritară 1. Are o valoare de 60 de milioane de lei şi presupune reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe bulevardul „Decebal” – este vorba de o distanţă de 1.630 de metri de cale dublă, şi a cele de pe tronsonul Calea Bucureşti – Calea Severinului – pe o distanţă de 10.878 de metri, cale simplă de rulare. Totodată, vor mai fi modernizate 10 peroane pentru călători şi se va implementa un management de trafic care vizează semaforizarea a 16 intersecţii.