Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Oltenia” al judeţului Dolj, la ora bilanţului pe 2024 : un an mai liniştit faţă de cel precedent

0
25

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) “Oltenia” al judeţului  Dolj şi-a prezentat bilanţul pe 2024. A fost  un an încărcat, cu foarte multe intervenţii, dar, comparativ cu 2023 şi 2022, nu au fost evenimente ieşite din comun. Acest an se doreşte a fi unul cât se poate de liniştit, fără situaţii deosebite, iar lista proiectelor este amplă şi ambiţioasă.

ISU Dolj are ca principală misiune prevenirea, monitorizarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă din zona de competenţă, având ca scop pregătirea şi protecţia populaţiei, a bunurilor şi a mediului împotriva incendiilor şi dezastrelor. “În 2024 obiectivele generale urmărite au fost : realizarea unei preveniri cu caracter proactiv, în scopul reducerii factorilor de risc; creşterea gradului de rezillienţă a comunităţilor; dezvoltarea parteneriatului cu societatea civilă; îmbunătăţirea calităţii gestionării situaţiilor de urgenţă şi asigurarea unor condiţii superioare pentru managementul tipurilor de risc; creşterea capacităţii operaţionale, prin îmbunătăţirea înzestrării cu tehnică şi materiale de intervenţie şi pregătirea continuă a personalului; creşterea calităţii asistenţei medicale de urgenţă, a tehnicilor şi operaţiunilor de descarcerare; creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului, atât în mediul rural, cât şi în mediul urban; încadrarea în fondurile bugetare alocate.”, a precizat General de Brigadă Bogdan Vlăduţoiu, inspector – şef al ISU Dolj.

Datele din 2024

Activitatea ISU Dolj s-a desfăşurat pe mai multe paliere. Astfel, la “Prevenirea situaţiilor de urgenţă” s-au efectuat 1.370 de controale de prevenire, cu 14,16% faţă de 2023, fiind înregistrate 3.929 de deficienţe (4.740 în anul precedent), 19,47% fiind remediate până la finalizarea controalelor, iar 98,65% au fost sancţionate contravenţional, fiind aplicate 821 de amenzi (919 în 2023) în cuantum de peste 5,6 milioane de lei, faţă de aproape 4,8 milioane de lei în 2023, constatându-se o creştere a gradului de conştientizare a factorilor de decizie a entităţilor. În ceea ce priveşte “Dispecerizarea situaţiilor de urgenţă” au fost înregistrată o medie zilnică de apeluri “112”, în anul precedent aceasta fiind 116. La “Coordonarea şi conducerea intervenţiilor” au fost înregistrate 743 de incendii, 781 de incendii la vegetaţia uscată, 418 de intervenţii pentru asistenţa persoanelor, 234 de intervenţii pentru protecţia comunităţilor, 749 la inundaţii, misiuni pirotehnice, evenimente publice; 9.906 intervenţii pentru situaţii medicale de urgenţă. Cele mai multe incendii au avut drept cauză focul deschis. În ceea ce priveşte “Cooperarea interinstituţională”,  ISU Dolj a participat la 222 de misiuni, în baza planurilor de cooperare cu celelalte structuri teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne, participând la la misiuni în judeţele Constanţa, Galaţi, Mehedinţi, Suceava. În ceea ce priveşte “Patrimoniul Imobiliar”, ISU Dolj îşi desfăşoară activitatea în 11 imobile, şase aflate în administrarea unităţii, în Craiova, Işalniţa, Calafat, Băileşti şi Bechet; un imobil dat în folosinţă gratuită de către Consiliul Judeţean Dolj, în Craiova; trei clădiri date în folosinţă gratuită la Segarcea, Filiaşi, Băileşti; unul dat în administrare de către administraţia locală din Bratovoeşti.

Proiecte pentru 2025

Au fost continuate demersurile pentru realizarea de investiţii/intervenţii  la clădirile aflate în administrarea ISU Dolj.  Unitatea a iniţiat demersuri în scopul obţinerii finanţării pentru obiectivul “Reabilitare termică şi energetică a Pavilionul administrativ din cadrul Secţiei de Pompieri Craiova”, fiind contractul de finanţare, în cuantum de peste 11 milioane de lei, cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud – Vest Oltenia, cu termen de finalizare 31.12.2027. Renovarea şi consolidarea sediului principal al instituţiei va fi fîcută prin Compania Naţională de Investiţii , un sediu nou al Secţiei din Băileşti fiind realizat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, printr-un împrumut semnat de Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Concluzii

Concluziile au fost prezentate de Bogdan Vlăduţoiu : “Anul 2024 a fost unul cu provocări, dar mult mai bun faţă de 2023, acţiunile fiind gestionate mai uşor. Drept cazuri importante, putem menţiona explozia de la Calopăr, din curtea unei persoane, din cauza unor acumulări de gaze în subteran, şi explozia din cartierul “Brestei”, în urma căreia două garsoniere, aflate într-un bloc, au fost distruse, iar o persoană a decedat. Din păcate, ne confruntăm cu incendiile la vegetaţia uscată. Dar, per total, a fost un 2024 liniştit, n-am avut inundaţii şi alte dezastre, aşa cum sperăm să fie şi 2025″.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *