Luni, 5 februarie a avut loc prima probă, cea de Limba şi literatura română, a simulării, la nivelul întregii ţări, a Evaluării Naţionale, susţinută de elevii clasei a VIII-a, promoţia acestui an. În Dolj, au fost 139 de centre de examinare. Au fost înscrişi pentru susţinere 4.908 de elevi, prezenţa acestora depăşind 87% . A fost primul an în care simularea s-a desfăşurat în sistem digitalizat, iar în Dolj nu au fost probleme deosebite, nefiind înregistrată nicio încercare de fraudă. Subiectele au fost de nivel mediu, acest lucru fiind susţinut şi de elevi.
FOTO : arhivă
Din totalul de 4.947 de elevi înscrişi, în judeţ, în clasa a VIII-a, 4.908 trebia să susţină simularea Evaluării Naţionale, diferenţa fiind constituită de numărul celor înscrişi în învăţământul special. La susţinerea probei de Limba şi literatura română, prezenţa a fost de 87,45% Au fost emoţii mari, dar elevii le-au trecut cu brio şi spun că nu au fost subiecte foarte grele. “Mi s-a părut destul de uşor. Mă aşteptam la ceva mai greu. Cred că voi obţine undeva la nota 9,00” – Irina, elevă la Colegiul Naţional “Elena Cuza” din Craiova. “Am avut subiecte destul de accesibile, chiar mă gândeam la ceva mai greu, dar nu a fost aşa” – Erika, de la acelaşi liceu. “Destul de uşor. Mă aşteptam la genul liric, dar prin alcătuirea unui rezumat dintr-un text, a fost mult mai bine. Ceva mai dificil a fost la asocierea unui text dintr-o operă literară cu un altul dintr-o carte citită în timpul liber sau cu unul prezentat la oră ” – Andreea, tot de la “Cuza”. “Era mai greu cu genul liric, aşa că totul a fost în regulă. Unele dificultăţi le-am întâmpinat la subiectele de gramatică” – Ianis, coleg de generaţie cele trei adolescente amintite. Se pare că subiectele au fost de dificultate medie, lucru precizat şi de prof. Aida Virginia Ionescu, preşedintele Comisiei Judeţene pentru Evaluarea Naţională, inspector general – adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj : “A fost o zi plină de emoţii, atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice. După părerea mea, au fost subiecte de nivel mediu, sigur unele având un grad mai ridicat de dificultate, care vor face diferenţa”.
Simulări binevenite
Este primul an în care simularea a fost digitalizată, lucrările fiind scanate în clasă, după susţinerea lor, şi încărcate pe platforma special dedicată. “Este o noutate, iar noi ne-am adaptat foarte repede. Nu au fost incidente majore, doar câteva mici întârzieri la încărcarea pe platformă. Referitor la simulări, acestea sunt binevenite. Pentru cei care obţin note mai mici, va fi o stimulare de a învăţa şi de încerca să îndrepte lucrurile. La finalizarea procesului, rezultatele vor fi discutate la clasă, inclusiv părinţii putând fi prezenţi, şi se va stabili un plan remedial de măsuri, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, care va fi trimis Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj “, a mai spus Aida Virginia Ionescu.