Este în plină desfăşurare concursul de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului Naţional de Experţi în Management Educaţional (CNEME), seria a XVII-a. În Dolj, au fost scoase la concurs 125 de posturi, anterior aproximativ 1.000 de cadre didactice obţinând acest statut, în cele XVI sesiuni de până acum.
În conformitate cu Calendarul desfăşurării concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea CNEME, seria a XVII-a , aprobat prin OMEC nr.6201/16.12.2020, în perioada 21 – 27.12.2020 s-au completat, la adresa http://cneme.edu.ro/înscriere, formularele de înscriere online şi au fost depuse, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, portofoliile cu documentele prevăzute în metodologie. Lista candidaţilor admişi online a fost publicată pe 28 decembrie 2020, în Dolj fiind acceptate 24 de dosare. Pe 4 ianuarie 2021, a fost data limită de trimitere prin poşta electronică a portofoliului de documente.
Până acum, 24 de dosare validate în online
Procesul este în plină desfăşurare. Cei care doresc să obţină acest statut vor avea posibilitatea ca, ulterior, să ocupe funcţii în managementul instituţiilor de învăţământ preuniversitar. “Suntem în plină evaluare a dosarelor. Acestea urmează să fie validate de Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. În momentul de faţă, avem, prin înscriere online, 24 de dosare validate, dar două cadre didactice au spus că nu vor să meargă mai departe. Alocarea locurilor disponibile este făcută în funcţie de specificul fiecărui judeţ. Noi puteam avea până la 300 de poziţii, dar, văzând că, în sesiunile anterioare, nu a fost un interes mare, s-a aprobat, în CA al ISJ Dolj, un număr de 125 de locuri, pentru cea de-a XVII-a serie. Până acum, avem în jur de 1.000 de cadre didactice care au obţinut acest statut, dar, deocamdată, nu se ştie numărul total existent, deoarece mulţi au ieşit din sistem, fie prin pensionare, fie prin plecarea în alte domenii”, a precizat prof. Alexandru Gîdăr, inspector general adjunct al ISJ Dolj.
Perioada depunerii contestaţiilor
În perioada 04 – 07 ianuarie 2021, are loc evaluarea portofoliilor candidaţilor, iar validarea rezultatelor va fi făcută pe 08 ianuarie. “Contestaţiile pot fi transmise şi prin poşta electronică, la adresa secretariat@isjdolj.ro, până la data de 15.01.2021, ora 14:00, situaţie în care candidatul anexează la contestaţia trimisă şi cartea de identitate. Numărul de înregistrare se comunică prin poşta electronică. În ceea ce priveşte depunerea contestaţiilor la secretariatul ISJ Dolj, programul va fi, în perioada 11 – 14 ianuarie, între orele 09-16, iar pe 15 ianuarie, în intervalul orar 09-12”, a mai spus Alexandru Gîdăr.