Consiliul Județean Dolj a fost gazda conferinței de deschidere a proiectului „Educație pentru Incluziune – o abordare transfrontalieră” (Education for Inclusion – A cross-border approach), finanțat prin Programul INTERREG VI-A Romania-Bulgaria. Acesta este axat pe prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în rândul copiilor, reunind comunitățile din cele două țări în vederea  creării  unui mediu școlar mai sigur și mai incluziv.
La eveniment au participat a oficiali, parteneri bulgari și experți în educație, aducând în prim-plan importanța cooperării transfrontaliere în abordarea problemelor sociale și educaționale comune. „Vă mulțumim pentru prezența dumneavoastră astăzi aici, la Consiliul Județean Dolj și le mulțumim partenerilor bulgari, partenerilor vecini și colegilor din județul Dolj care au colaborat la acest proiect. Totodată, mulțumim și pentru proiectele trecute și mulțumesc în avans pentru proiectele viitoare, pentru că trebuie să spunem tuturor că acest parteneriat între vecini – și nu doar vecini, ci între prieteni – a generat în timp și generează și acum, și sigur va genera și în viitor, proiecte în domeniul infrastructurii, în domeniul sănătății, în domeniul culturii și în domeniul educației. Așa cum este cazul acestui proiect foarte important pentru modelarea viitoarelor generații de copii, care vizează un fenomen prezent, bullying-ul, și prin care vom încerca ca pe viitor acesta să nu mai fie atât de distructiv”, a precizat Mihail Neațu, vicepreședintele CJ Dolj.
Șase platforme de testare aptitudinală
Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Dolj a identificat problemele ivite în acest domeniu, reprezentanții instituției insistând asupra faptului că resursele create prin proiect vor fi accesibile pe scară largă .„Proiectul a venit ca o nevoie identificată de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educativă. Este vorba despre șase platforme de testare aptitudinală, care vor fi instalate în unități de învățământ la nivelul județului. Colegii, consilierii care vor fi licențiați pe aceste platforme le vor putea utiliza. Iar unitățile de învățământ respective vor deveni centre regionale de testare pentru toate unitățile de învățământ din jurul lor. Toate aceste resurse este sigur că vor fi puse la dispoziția tuturor celor care vor fi interesați să utilizeze instrumentele și mecanismele pe care noi ni le-am propus în acest proiect. Acesta este primul astfel de proiect la nivelul CJRAE Dolj, iar pe viitor ne dorim să lărgim foarte mult spectrul de parteneriate cu vecinii noștri, cu prietenii noștri bulgari și nu numai. Este o mândrie pentru noi și sperăm să reușim să atingem rezultatele pe care ni le-am propus,” a declarat prof. dr. Mariana Pădureanu, director CJRAE Dolj. Tot reprezentanții CJ Dolj au explicat filosofia din spatele inițiativei, punând accentul pe ideea că problemele sociale și educaționale nu se opresc la granițe.
Problemele educaționale și sociale nu cunosc granițe
Obiectivele proiectului sunt complexe și vizează mai multe paliere ale comunității școlare. „Acest parteneriat transfrontalier demonstrează încă o dată că problemele educaționale și sociale nu cunosc granițe, iar soluțiile cele mai eficiente se construiesc prin colaborare, învățare reciprocă și schimb de bune practici. Obiectivele proiectului nostru includ prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în rândul copiilor, instruirea profesorilor, a consilierilor școlari și a părinților în identificarea și gestionarea situațiilor de bullying, crearea de instrumente educaționale moderne, campanii de conștientizare și activități interactive pentru elevi. Nu în ultimul rând, ne dorim să consolidăm cooperarea dintre comunitățile românești și bulgărești, atât în domeniul educației și incluziunii sociale, cât și în domenii viitoare pe care le-am putea aborda ca parteneri de proiect. Așa cum s-a mai spus, bullying-ul este o problemă reală și tot mai prezentă în mediul școlar. Sperăm ca prin acest proiect să arătăm că școala poate fi un spațiu sigur, în care fiecare copil să se simtă respectat, valorizat și ascultat. Sunt convinsă că putem transforma acest proiect într-un exemplu de bună practică, prin colaborarea tuturor partenerilor, și că putem contribui împreună la formarea unei generații de tineri mai tolerante și mai empatice”, a menționat Oana Lambucă, reprezentant proiecte europene CJ Dolj.
				
		















