În şedinţa grupului PDL din Senat din data de 17 octombrie a.c., liderul PDL Dolj, Radu Berceanu s-a plâns de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care îi persecută oamenii din judeţ. Se pare că Radu Berceanu i-a spus lui Emil Boc că Anca Boagiu i-a demis oamenii numiţi în funcţie de el pe vremea când era ministru al Transporturilor şi îi ameninţă cu dosare penale. Mai mult, Radu Berceanu a susţinut că Anca Boagiu, care are rădăcini în comuna doljeană Desa, s-a lăudat că îl va distruge. Dincolo de disputele politice din interiorul PDL, rămâne faptul că judeţul Dolj a fost scos din planul Guvernului Boc, până în 2013, pentru execuţia de autostrăzi. Singura investiţie a Ministerului Tranporturilor şi Infrastructurii în Craiova, este o centură ocolitoare, varianta Sud DN 56 -DN 55 – DN 6, la care lucrările ar fi trebuit să înceapă la data de 11 noiembrie a.c..
Parlamentarii Opoziţiei din Dolj au declarat în repetate rânduri că Guvernul Boc au scos de pe orice listă de investiţii pentru infrastructură acest judeţ. Pe lângă faptul că Doljul va fi ocolit de marii investitori, cei deja existenţi în Craiova, cum este Fordul, vor avea probleme din cauza drumurilor proaste. Că în judeţul Dolj în următorii ani nu vor fi investite sume în infrastructură stau drept dovadă „Listele de investiţii” afişate pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Pe „Lista obiectivelor de investiţii/ de natura investiţiilor puse în funcţiune/ cu termen de finalizare în 2011” (suma total investită 48,269,698 mii lei) şi pe „Lista obiectivelor de investiţii/ de natura investiţiilor demarate după 01.01.2009 cu termen de finalizare după 31.12.2011” (suma total investită 20,269,236 mii lei), judeţul Dolj nu apare cu nici o investiţie. Doljul nu a fost nici pe lista obiectivelor finalizate în perioada 2009-2010, când Guvernul Boc a investit în alte judeţe 25,384,800 mii lei.
Contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă
Printr-o minune am putea spune, Craiova apare pe o listă cu investiţii demarate după data de 31.08.2011 cu „Centura de ocolire -varianta Sud DN 56-DN 55-DN 6”, în valoare totală de 165,227 mii lei inclusiv TVA. La începutul lunii septembrie a.c., Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţa firmele care depuseseră oferte în cadrul licitaţiei pentru „Întocmirea documentaţiilor tehnice fazele de proiect tehnic şi detalii de execuţie, asistenţa tehnică şi execuţia obiectivului de investiţii Centura de ocolire Craiova – varianta Sud DN 56-DN 55-DN6 (9,87 km)”. La data de 12 septembrie a.c. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. anunţa că a semnat contractul de lucrări „Construcţia Variantei de Ocolire Craiova-Sud”: „Valoarea totală a contractului de lucrări este de 35.908.966,77 lei (fără TVA), din care 24.866.959,49 lei (69,25%) reprezintă contribuţia nerambursabilă acordată de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Contribuţia Guvernului României, prin Bugetul de Stat, este de 11.042.007,28 lei şi reprezintă 30,75% din valoarea totală a contractului. Obiectivul principal al contractului îl reprezintă construcţia unei variante de ocolire în lungime de 6.285 km la standard de drum naţional şi a unui pasaj superior peste calea ferată. Realizarea variantei de ocolire are menirea să separe fluxurile de trafic, astfel încât traficul de tranzit să fie direcţionat spre varianta de ocolire. Reducerea timpului de călătorie de tranzit prin municipiul Craiova cu 6,6 minute pentru autoturisme, îmbunătăţirea condiţiilor de transport pentru bunuri şi călători, sporirea gradului de siguranţă a traficului şi îmbunătăţirea mediului şi calităţii vieţii locuitorilor din municipiul Craiova sunt doar câteva dintre avantajele urmărite prin implementarea contractului. Contractul de lucrări a fost atribuit prin licitaţie deschisă Asocierii S.E.C.O.L. – Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A. / SECOL ROMÂNIA S.R.L”
„Proiectul nu este în nici un stadiu”
Conform informaţiilor de pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii lucrările ar fi trebuit să demareze la data de 01.11.2011 şi să se încheie la 30.06.2015. Contactat telefonic, pentru a furniza informaţi cu privire la demararea lucrărilor la acest proiect, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, Ştefan Stoica, nu a răspuns. În schimb a răspuns pe telefonul fix al unităţii un anume domn Constantinescu, care întrebat dacă au fost demarate lucrările la „Centura de ocolire -varianta Sud DN 56-DN 55-DN 6” a Craiovei, sau în ce stadiu se află proiectul, după o pauză de câteva momente, a spus că în nici un stadiu: „Proiectul nu este în nici un stadiu. Dacă doriţi informaţii veniţi să le cereţi aici oficial. Eu nu vă pot da nici o informaţie”.
Funcţionari nu dau informaţii despre un proiect finanţat cu bani publici
Secretomania a continuat şi la nivelul Direcţiei Informare Publică şi Comunicare a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. „Dacă cei de la Regionala Craiova nu v-au dat nici o informaţie nu vă pot da nici eu. Dar vă dau numele consilierului domeni ministru Anca Boagiu, poate vă poate ajuta dumneaei”, a decretat o duduie. Nici Laura Gafencu, consilierul ministrului Anca Boagiu, nu a putut să ne spună dacă au început sau nu lucrările la Centura Ocolitoare de Sud a Craiovei, în schimb ne-a trimis la comunicatul CNADNR, din data de 12 septembrie a.c.. În condiţiile în care un judeţ întreg este văduvit de investiţii, iar nişte funcţionari nu dau informaţii despre un proiect finanţat cu bani publici, care este relevanţa faptului că Anca Boagiu ameninţă şi dă afară oamenii angajaţi de fostul ministru al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu? Pentru că dincolo de luptele din PDL, cei doi politicieni, deloc de neglijat, ar trebui să colaboreze şi să reprezinte interesele celor mulţi, care i-au votat, ci nu numai ale unui grup restrâns de oameni cu o anumită apartenenţă politică.