Primăria Craiova a predat amplasamentul pentru pasajul subteran – Solomon: “Nu vreau nebunie în centrul oraşului”

0
481

Primarul Craiovei, Antonie Solomon, a predat ieri amplasamentul pentru pasajul subteran şi i-a avertizat pe constructori să nu lungească termenele deoarece nu vrea “nebunie în centrul oraşului”. Firmele Mitliv din Craiova şi Haubau din Viena au la dispoziţie 15 zile pentru începerea lucrărilor.

Ce-i drept, primul pas a pornit cu o mică nesincronizare. Edilul-şef a venit la întâlnirea anunţată cu constructorii cu câteva minunte înainte şi a aşteptat să-i întâlnească pe reprezentanţii societăţilor Mitliv şi Haubau din Viena. Cum aceştia au întârziat, primarul Antonie Solomon şi-a pierdut răbdarea şi a declarat deschisă investiţia de unul singur. “Este o lucrare importantă privind fluidizarea traficului rutier. Sperăm că din combinaţia dintre rigoarea austriacă şi fantezia craiovenilor să rezulte un lucru bun, finalizat într-un timp foarte scurt, mă gândesc la câteva luni de zile”, a spus primarul Craiovei. De altfel, Solomon a ţinut să îi avertizeze pe constructori că le va cere să se grăbească întrucât lucrarea se face într-un punct important al oraşului, iar celălalt mare pasaj care se ridică la kilometrul zero al Craiovei încă nu este utilizabil. “O să fie un deranj mare pentru că încă nu am dat încă drumul la pasajul suprateran şi atunci trebuie să ne gândim atent ce înseamnă centrul Craiovei. Nu vrem să fie o bulibăşeală, trebuie să fim foarte atenţi cum fluidizăm traficul rutier. Deci nu vreau să fie o nebunie în centru”, a insistat Antonie Solomon.

Casele vor fi demolate într-o săptămână

Reprezentantul firmei Mitliv din Craiova, Marian Tuluc, a declarat că lucrarea este una complexă, dar că se va încerca să fie respectate toate termenele pe care le va impune Primăria Craiova. “Va fi o lucrare emblemantică a noastră, vom merge împreună cu firma Haubau din Austria care are tradiţie în acest domeniu şi sperăm să ne încadrăm în termenele pe care le va stabili beneficiarul”, a spus acesta. Potrivit constructorilor, în aproximativ 15-20 vor fi demarate lucrările la pasaj şi se va începe cu demolarea caselor. “Vom începe cu demolarea celor două clădiri de la intersecţia străzilor “Eugeniu Carada” cu “C.D. Fortunescu”. Zicem că într-o săptămână se vor demola”, a precizat acesta. Imobilele vor fi demolate pe bucăţi de cele două firme, care se vor folosi de propriile utilaje şi muncitori. “Nu vom recurge la implozie, ci vom folosi excavatoarele şi forţa umană. Avem bascule cu care vom căra apoi tot molozul care va rezulta în urma demolărilor”. Constructorii au specificat şi faptul că vor încerca să nu restricţioneze circulaţia în timpul săptămânii, ci doar sâmbăta şi duminica.

Tunelul va fi săpăt pe fragmente

În etapa a doua, constructorii vor devia toate utilităţile care se află în subteranul străzii “Arieş”. În timpul acesta se vor impune restricţii în trafic pe străzile “Arieş”, “Împăratul Traian” şi “C.D.Fortunescu”,  în sensul că şoferii vor putea să circule numai pe un sens. “Investiţia va începe cu devierea de utilităţi, care e o lucrare destul de complexă. Pe zona respectivă avem toate utilităţile oraşului, canalizări, apă curentă, telefonie, iluminat, absolut tot. Şi sunt lucrări destul de importante şi de greoaie”, susţin constructorii, care se tem cel mai mult de această parte a lucrării. Abia în etapa a treia se va începe efectiv lucrul la pasaj. Tunelul propriu-zis va fi efectuat pe segemente de câte 5 metri. Cu ajutorul unor instalaţii speciale se va fora la o adâncime de 10-12 metri – pasajul terminat urmând să aibă 4 metri. “Pentru evitarea surpării malurilor se vor turna întâi pereţii de susţinere de pe lateralele pasajului. Pe porţiunea acoperită a tunelului se vor monta nişte grinzi prefabricate, pe sub care se vor începe apoi să se facă săpăturile subterane”, a descris procedeul tehnic reprezentantul firmei Mitliv.

O lucrare de 16 milioane de euro

Pasajul subteran va avea o lungime de 405 metri, va începe de pe Calea Bucureşti şi se va termina în apropierea Casei Studenţilor. Partea acoperită va fi însă de numai 200 de metri – începând de la restaurantul “Dolce Vita” şi până în apropierea bisericii “Gheorghe Vechi”, restul lungimii reprezentând cele două rampe de acces, care vor fi descoperite însă. Conform proiectului, în pasaj se va intra pe două benzi, pe care se va circula şi în interior, dar se va ieşi pe trei benzi. În plus, de o parte şi de alta a pasajului vor exista şi bretele de suprafaţă. În ceea ce-i priveşte pe pietoni, aceştia nu vor avea acces în interiorul pasajului, aici găsindu-se doar un trotuar tehnologic pentru personalul care va asigura întreţinerea. Pasajul va fi iluminat artificial, iar  pe deasupra lui se va putea, de asemenea, circula. Investiţia costă 66,05 milioane de lei, echivalentul a 16 milioane de euro, cea mai mare parte a banilor – 43,17 milioane de lei fiind asigurate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional. Conform contractului, pasajul subteran ar trebui să fie terminat în 28 de luni, dar autorităţile au cerut să fie finalizat doar în 18 luni.