Prezenţă românească la Expoziţia Generală Sharjah 2011

0
485

Treizeci de societăţi româneşti au prezentat, în perioada 24-29 aprilie 2011, în cadrul Expoziţiei Generale Sharjah 2011, oferta de export a României, expunând echipamente industriale, mobilă şi rochii de seară cu design special creat pentru piaţa Orientului Mijlociu, ingrediente pentru fabricarea de produse alimentare, produse alimentare româneşti tradiţionale (magiun de Topoloveni), marmură, materiale de construcţii şi produse din lemn, confecţii, încălţăminte, sticlărie, echipamente electrice, echipamente şi servicii din domeniul protecţiei mediului, energii regenerabile, servicii de învăţământ superior şi cercetare, produse de uz casnic s.a. “Evenimentul a fost organizat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în colaborare cu Centrul Român pentru Promovarea Comertului şi Investiţiilor Străine şi structuri asociative ale mediului de afaceri (Patronatul Român din Industria Electronică, Electrotehnică, Tehnologiei Informaţiilor şi Comunicaţii (APREL), ANEIR, Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România, CCIMB şi alte organizaţii care au sustinut fírmele participante la eveniment”, se precizează într-un comunicat de presă al MEC.

Caracter permanent

Conducerea CCIB a anunţat cu acest prilej intenţia de a da un caracter permanent expoziţiei, unde îşi vor putea menţine prezenţa pe piaţa Orientului Mijlociu atât firmele participante, cât şi altele interesate în viitor de o prezenţă îndelungată pe piaţă. În acest sens, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin programul de promovare a exportului, a mai precizat în comunicat că exponatele româneşti vor rămâne în centrul expoziţional  timp de o lună, urmând ca firmele exportatoare, împreună cu organizatorii externi, să extindă apoi prezenţa pe o perioadă de până la un an. Organizată în paralel cu Expoziţia Internatională Islamică, expoziţia a beneficiat de vizitatori avizaţi din mediile de afaceri de pe pieţele ţărilor islamice, dar şi din India, China, Thailanda, Turcia, Indonezia Australia ş.a.

Incubatoare de export

Prezent la deschiderea oficială a expoziţiei, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Sharjah, Ahmed Mohammed Al Midfa, a salutat prezenţa românească în Sharjah şi a transmis sprijinul autorităţilor din emirate pentru ca România să se alăture ţărilor care au deschise centre permanente de promovare în Sharjah: “Astfel de forme promoţionale sunt din ce în ce mai frecvente şi considerate bune practici, reprezentând adevărate incubatoare de export”. Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a pledat pentru Sharjah ca locaţie ideală pentru astfel de centre, întrucât autorităţile şi mediile de afaceri au facilităţi logistice şi promoţionale unice şi eficiente prin care astfel de locaţii să devină o poartă de export sustenabil nu numai pentru piaţa EAU, dar şi pentru întreg Orientul Mijlociu.

Prinţul Sultan Ben Mohammad Ben Sultan Al Qassimi, primul vizitator

Expoziţia a fost vizitată de adjunctul şefului statului emiratului Sharjah, prinţul moştenitor Sultan Ben Mohammad Ben Sultan Al Qassimi, care l-a felicitat pe directorul de pavilion MECMA pentru reuşita evenimentului şi calitatea exponatelor, transmiţând totodată un mesaj clar de susţinere a conducerii din Sharjah pentru crearea unui centru expoziţional permanent pentru oferta românească. Oamenii de afaceri români prezenţi la expoziţie au avut numeroase întâlniri de lucru, creându-se astfel premisele pentru creşterea exporturilor pe această piaţă şi pentru identificarea unor noi oportunităţi de atragere de investiţii în ţara noastră. Majoritatea participanţilor s-au exprimat pentru o prezenţă îndelungată a ofertei de export în Sharjah, folosind deschiderea oferită de organizatorii emiratezi, considerând că printr-o astfel de prezenţă vor avea şanse mai bune de pătrundere pe piaţă. De asemenea, conducerea CCIB şi-a exprimat dorinţa de a menţine prezenţa într-un cadru expoziţional permanent, fiind preocupată de a aduce noi firme în calitate de expozanţi pe parcursul acestui an şi al anului viitor. “Expoziţia a gravitat în jurul importanţei existenţei brandurilor individuale şi a strategiei de dezvoltare a acestora, a internaţionalizării lor, a realizării planului de promovare şi a menţinerii brandului în piaţă”, se mai specifică în comunicatul respectiv.

În pavilionul României, cu o suprafaţă de 600 mp, au fost găzduite următoarele firme: ARPIN COSMETICS, AVI PISCINE, CESIMEX, CMC, Universitatea Dunărea de Jos, ELBA COM, ELPIDEX GRUP, ERSA, ESAROM ROMÂNIA, EUROCOSIMO, GALYDRA, JOBOLOCT, MIAUBOUTIQUE, MILEFIORI, OILFEST, PERIND, PRO COMOD SHOES, RADOS, ROMAERO, SARA, SCAD, SIGSTRAT, SIMEX, SONIMPEX, Universitatea „Spiru Haret”, TOPY NEW GLASS DESIGN, UMEB, VIVERA şi 2000 LCH.