1645 nave comerciale au traversat Canalul de Suez în luna ianuarie a.c., faţă de 1516 în cursul aceleiaşi luni a anului trecut, a raportat Osama Rabie, preşedintele Autorităţii Canalului de Suez. Reţeta lunii ianuarie a.c. -497,1 mil. USD- este augumentată cu 6,1% faţă de 468,7 mil. USD în precedent. Construit de francezul Ferdinand de Lessepe în sec. XIX, reţeta financiară, în exerciţiul 2018-2019, a fost de 6,2 miliarde USD, faţă de 4,5 miliarde USD în perioada 2016-2017. Ceea ce înseamnă o creştere de 40% potrivit statisticilor oficiale. 12% din volumul comerţului mondial trece prin Canalul de Suez, cale navigabilă rapidă între Africa, Asia şi Europa, care leagă Marea Roşie de Marea Mediterană. În acest fel, Canalul de Suez este o sursă sacră de devize pentru Egipt. În acelaşi timp, Canalul de Suez este un actor cheie în istoria Egiptului. Între 1975 şi 2018, canalul a fost lărgit, devenind în prezent motorul economiei egiptene, graţie măsurilor de modernizare luate de preşedintele actual al ţării, Abdel Fatah al Sissi. După inaugurarea sa în 1869, Canalul de Suez s-a aflat în inima convulsiilor europene. Astfel, în 1882, Anglia a ocupat militar Egiptul, şi abia după 1936, prin tratatul de la Londra, Egiptul, căruia i s-a recunoscut independenţa, va mai aştepta încă 20 de ani de monopol britanic asupra canalului. În 1956, preşedintele Gamal Abdel Naser a naţionalizat canalul, dar, timp de 19 ani, va fi o zonă de război, prin deplasarea forţelor franceze şi britanice în regiune. Va urma în 1967, războiul de 6 zile cu Israelul, iar în 1973 războiul cunoscut sub numele de Yom Kippour.