Ford este primul producător care introduce operatori ce poartă exoschelete pe linia de asamblare. Aceste costume le permit lucrătorilor să ridice şi să manevreze componente care altfel ar fi mult prea grele. 100 de operatori folosesc costume exoscheletice la fabrica Ford din Valencia, Spania. Costumele exoscheletice le oferă utilizatorilor puterea de a ridica şi de a manevra cu uşurinţă obiecte de greutate ridicată. Acum, acestea au fost integrate în premieră pe linia mobilă de asamblare a vehiculelor.
Până în 2020, 25% dintre Europeni vor avea vârsta de 60 de ani sau mai mult, iar operatorii în vârstă şi cei care suferă de afecţiuni musculo-scheletice vor fi cei care vor profita cel mai mult de costumele exoscheletice. Afecţiunile musculo-scheletice adună 61% dintre bolile profesionale la nivel european. În Germania, acestea contribuie la o reducere de 16 miliarde de euro a producţiei nete naţionale. În timp ce alte uzine au testat astfel de costume exoscheletice, iniţiativa Ford de la Valencia, Spania, fabrica în care sunt asamblate modelele Kuga, Mondeo, S-Max şi Transit Connect, este prima care integrează complet această nouă tehnologie în procesul de producţie. Produse din materiale ultrauşoare precum titanul şi fibra de carbon, cele nouă costume utilizate astăzi la Valencia îi ajută pe operatori să ridice şi să transporte orice obiect care cântăreşte mai mult de 3 kilograme în timpul operaţiunilor care au loc în poziţii fizice dificile. Costumele oferă protecţie şi sprijin împotriva accidentărilor şi a oboselii prin faptul că reduc presiunea pe care activităţile efectuate în mod repetat o aplică în timp asupra corpului.
O reducere a ratei de incidente fizice în rândurile angajaţilor
În timpul testelor iniţiale şi în perioada dezvoltării exoscheletelor, directorii de producţie au întrebat în jur de 200 de operatori ai fabricii care consideră că sunt metodele prin care un astfel de costum ar putea aduce beneficii la nivelul muncii fizice pe care o depun aceştia. Ulterior au fost detectaţi 100 de angajaţi care pot beneficia cel mai mult de această tehnologie şi care au lucrat îndeaproape cu designerii exoscheletelor. Iar cei care au ajuns să folosească aceste Pentru Ford, această investiţie face parte din seria de dezvoltări Industry 4.0, termen care descrie a patra revoluţie industrială, una care îmbrăţişează automatizarea, schimbul de date şi dezvoltarea tehnologiilor noi de producţie. “Până acum, experţii nord-americani în ergonomie contractaţi de Ford şi-au pus amprenta pe peste 100 de vehicule globale, inclusiv Ford Edge, Mustang şi F-150, utilizând o gamă largă de tehnologii ergonomice de producţie. Nu doar că Ford a reuşit să obţină o reducere a ratei de incidente fizice în rândurile angajaţilor, dar problemele de ergonomie cauzate de mişcările atipice ale angajaţilor sau de sarcinile care implică părţi dificil de instalat ale maşinii au scăzut cu 90%”, se precizează în comunicatul companiei Ford.