Craiova va avea un studiu de trafic / „Să facem 80 de kilometri de piste pentru biciclete. Și eu m-am speriat!”

0
31

Craiova va avea, în curând, un studiu de trafic care va arăta cât de aglomerat este orașul și, cel mai important lucru, ce trebuie să se facă pentru a se putea circula mai bine în oraș. Autoritățile locale susțin că este foarte dificil de găsit soluții deoarece Craiova este un oraș vechi, cu străzile înguste și întortocheate, care nu permite benzi speciale pentru biciclete și autobuze, care aerisesc traficul în alte orașe.

Primarul Lia Olguța Vasilescu le-a spus consilierilor locali, în plenul de săptămâna trecută, că se află în lucru, la ADR Sud-Vest Oltenia, un studiu de trafic care va stabili cât de aglomerat este orașul. „La ADR este în lucru un studiu de trafic pentru municipiul Craiova. Dintre orașele care au fost monitorizate, inclusiv Iași, Ploiești, noi avem cel mai mare grad de motorizare, cel mai mare numărul de mașini, raportat la mia de locuitori. Este un oraș vechi care nu a fost foarte bine sistematizat, cu străzi foarte largi și asta vedem în trafic că este o nebunie”. Primarul a declarat că a avut și o discuție cu firma care face acest studiu și că a insistat ca recomandările să fie în strânsă legătură cu situația din trafic.

O bandă pentru autobuze, pe „A.I. Cuza”

Autoritățile locale au avut și câteva obiecții legate de anumite aspecte pe care le prevedea studiul inițial. Una dintre ele se referea, potrivit primarului, la amenajarea unei benzi de circulație pe care să se deplaseze numai autobuzele, lucru care nu a fost acceptat de reprezentanții municipalității. «Am avut discuții cu firma care-l face, iar eu mă opun totalmente față de formula în care ar trebui să iasă. Dacă studiul este cum mi l-au prezentat ei, ar însemna să blocăm orașul complet. De pildă, veniseră cu o variantă în care pe strada „A.I. Cuza” să fie o bandă special destinată autobuzelor. Mi s-a părut o mega-prostie când am auzit asta. Înseamnă că blocăm o bandă numai pentru autobuze și nu mai merge nimeni pe acolo», a spus primarul Craiovei.

De ce bicicletele își găsesc greu calea în Craiova

Deși acest lucru se practică în București, autoritățile spun că, la Craiova, autobuzele nu pot să aibă o bandă specială deoarece bulevardele nu sunt așa de mari precum cele din capitală. O altă recomandare a studiului de trafic era, potrivit primarului, să se amenajeze o rețea extinsă de piste pentru biciclete. Primarul Olguța Vasilescu a spus că sistematizarea orașului nu este, totuși, concepută în așa fel încât să poată să includă și câțiva zeci de kilometri de benzi pentru bicicliști. „Veniseră cu varianta să facem 80 de kilometri de piste de biciclete. Și eu m-am speriat. I-am întrebat unde ați găsit voi 80 de kilometri de piste de biciclete, asta înseamnă că luăm jumătate din trotuarele din oraș sau de pe o stradă”.

„Multe proiecte au fost întocmite prost”

Studiul de trafic trebuie să reflecte exact situația de pe străzi și să vină cu niște soluții ajutătoare care să poată să fie aplicate, autoritățile spunând că acesta este și motivul pentru care preferă să colaboreze cu firma executantă decât să primească un document standard, dar inutil. „Vreau să fiți siguri că proiectele care mi se pun pe masă le luăm, le dezbatem tocmai ca să nu mai fie problemele pe care noi le avem în implementarea proiectelor trecute. Dacă cineva se apleca cu mai mare atenție la proiectele trecute, nu mai stăteam doi ani la parcarea subterană și la linia de tramvai. Dar proiectele au fost întocmite și recepționate prost”, a declarat primarul Craiovei. Potrivit estimărilor, pe străzile din Craiova circulă aproape 150.000 de mașini dintre care peste 100.000 sunt înmatriculate aici.