Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, apreciază că echipamentele achiziţionate prin două proiecte cu finanţare europeană, pentru care au fost accesate fonduri în valoare de peste 15 milioane de euro, în vederea dotării inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă (ISU) din Oltenia au un impact notabil asupra modului în care îşi desfăşoară activitatea cadrele ISU Dolj. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Vest Oltenia, având lider de proiect Consiliul Judeţean Dolj, a obţinut finanţare europeană, în două etape, pentru achiziţionarea a 54 de echipamente specifice pentru dotarea bazelor operaţionale de intervenţii în situaţii de urgenţă.
Şeful administraţiei doljene a condus, ieri, şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul căreia a fost prezentat bilanţul de activitate pe primul semestru al anului curent. „Ne-am reunit astăzi (n.r. – ieri) pentru a purta o discuţie despre evenimentele care au avut loc în ultimele şase luni şi care au fost gestionate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, această mare echipă din care facem parte toţi cei prezenţi. Doresc să evidenţiez faptul că, de la 1 ianuarie și până astăzi, ne-am aflat, practic, într-o permanentă situație de urgență, începând de la ninsori și înzăpeziri, continuând cu această primăvară capricioasă și până la această vară, care a debutat tot cu o serie de probleme deosebite, de natură să pună în pericol strângerea recoltelor. De multă vreme nu am mai avut un an atât de încărcat şi fiecare dintre dumneavoastră a trebuit să facă faţă unei serii întregi de aspecte speciale”, a spus preşedintele CJ Dolj.
„Formaţi o echipă de oameni foarte bine pregătiţi”
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul evenimentelor gestionate de ISU Dolj, au fost mai numeroase şi implicarea a fost mai activă, lucru apreciat de şeful administraţiei doljene. „Formaţi o echipă de oameni foarte bine pregătiţi, gata oricând să intervină şi aţi făcut dovada în toată această perioadă de timp. Putem vorbi, iată, şi despre o serie de lucruri pozitive care s-au materializat, astfel că acum există o înzestrare mai bună pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă. Fiecare etapă pe care am traversat-o ne-a adus, din acest punct de vedere, un plus de experienţă, dar şi un plus de dotări. Este o direcţie pe care încercăm să o continuăm şi pe viitor, astfel încât toate structurile specializate să fie mai bine adaptate condiţiilor cărora trebuie să le facă faţă”, a mai spus Ion Prioteasa.
„Timpii de acţiune au scăzut foarte mult”
La rândul său, inspectorul şef al ISU Dolj, colonelul Constantin Florea, a subliniat faptul că achiziţionarea noilor utilaje şi autospeciale a condus la o creștere semnificativă a operativității cu care se derulează intervenţiile. „Dotarea cu echipamente moderne de care am beneficiat, grație acestor proiecte europene al căror lider a fost Consiliul Judeţean Dolj, a ajutat foarte mult cadrele operative ale inspectoratului pentru a răspunde în momente dificile, unele poate chiar critice. De exemplu, vreau să evidenţiez că timpii de acţiune, atât la incendii, cât și la misiunile echipajelor SMURD, au scăzut semnificativ față de anul precedent; toate acestea datorită tehnicii de intervenție moderne, achiziționate prin fondurile europene amintite, și cu ajutorul ambulanțelor de la Ministerul Sănătăţii, cele noi fiind dotate cu toată aparatura necesară, ceea ce a făcut să se reducă foarte mult timpul de intervenţie, în toate localităţile judeţului”, a spus inspectorul şef al ISU Dolj.
Ion Prioteasa, președintele Consiliului Județean Dolj: „După ce, prin două investiții pentru care, în calitate de lider de proiect, am atras peste 15 milioane de euro, din fonduri comunitare, în vederea achiziționării a 54 de echipamente necesare în cazuri de urgență, iată că suntem în fața unui nou demers, prin care dorim să dotăm inspectoratele din Oltenia cu utilaje pentru perioada de iarnă, respectiv autovehicule șenilate și autofreze pentru zăpadă, dar și cu două autospeciale complexe de intervenție, descarcerare și acordare a asistenței medicale”.
Colonelul Constantin Florea, inspector-șef al ISU Dolj: „Îmbunătățirea dotărilor a fost esențială, cu atât mai mult cu cât numărul cazurilor la care a fost necesar ajutorul nostru a crescut cu 33,7 la sută în raport cu primul semestru din 2013. Trebuie amintit că echipajele operative ale ISU Dolj au fost solicitate să răspundă în primele șase luni ale acestui an la nu mai puțin de 4.232 de intervenții, în medie 24 pe zi, dintre care peste 90 la sută au fost apeluri pentru SMURD”.